evenementen
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 jul 2015
- Berichten
- 11
Goedemorgen,
wij hebben een x aantal artikelen welke we evenredig willen inzetten op de evenementen.
Op blad 1 staan de radio nummers, op blad 2 staan de evenementen voor 2025, voor elk evenement gebruiken we uiteraard een ander aantal materiaal. Omdat ik de materialen evenredig wil gebruiken pak ik bij evenement 1 het aantal dat nodig is + 2 reserve, bij bij evenement 2 pak ik het laatste nummer - 2 reserve van evenement 1 en gebruik dan het aantal dat nodig is + 2 reserve enz.
Omdat de serienummers/ materiaal nummers niet lekker doorlopen loop ik vast. materialen nummeren van 1 - 50 is niet mogelijk omdat ik die nummers ook weer nodig heb voor een dispatchprogramma.
wat ik graag zou willen is bij een nieuw evenement ik het eerste nummer invoer in kolom B het aantal wat ik nodig heb invoer in kolom F en het aantal reserve wat ik nodig heb vul ik in in kolom G. zij dan automatisch de nummers invoert in de kolommen vanaf kolom I naar rechts, het liefst de reserve in het rood.
Bij het volgende evenement pakt ze dan het laatste nummer zonder de reserve (die zijn als het goed is niet gebruikt) ik vul weer het aantal wat nodig is en het aantal reserve enz.
de materiaal nummers lopen van B3 t/m B12 vervolgens naar C3 t/m C12 t/m F12 en dan weer naar B3.
Wie heeft hier een leuke oplossing voor?
wij hebben een x aantal artikelen welke we evenredig willen inzetten op de evenementen.
Op blad 1 staan de radio nummers, op blad 2 staan de evenementen voor 2025, voor elk evenement gebruiken we uiteraard een ander aantal materiaal. Omdat ik de materialen evenredig wil gebruiken pak ik bij evenement 1 het aantal dat nodig is + 2 reserve, bij bij evenement 2 pak ik het laatste nummer - 2 reserve van evenement 1 en gebruik dan het aantal dat nodig is + 2 reserve enz.
Omdat de serienummers/ materiaal nummers niet lekker doorlopen loop ik vast. materialen nummeren van 1 - 50 is niet mogelijk omdat ik die nummers ook weer nodig heb voor een dispatchprogramma.
wat ik graag zou willen is bij een nieuw evenement ik het eerste nummer invoer in kolom B het aantal wat ik nodig heb invoer in kolom F en het aantal reserve wat ik nodig heb vul ik in in kolom G. zij dan automatisch de nummers invoert in de kolommen vanaf kolom I naar rechts, het liefst de reserve in het rood.
Bij het volgende evenement pakt ze dan het laatste nummer zonder de reserve (die zijn als het goed is niet gebruikt) ik vul weer het aantal wat nodig is en het aantal reserve enz.
de materiaal nummers lopen van B3 t/m B12 vervolgens naar C3 t/m C12 t/m F12 en dan weer naar B3.
Wie heeft hier een leuke oplossing voor?