• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Materiaal doorlopend

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

evenementen

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2015
Goedemorgen,

wij hebben een x aantal artikelen welke we evenredig willen inzetten op de evenementen.

Op blad 1 staan de radio nummers, op blad 2 staan de evenementen voor 2025, voor elk evenement gebruiken we uiteraard een ander aantal materiaal. Omdat ik de materialen evenredig wil gebruiken pak ik bij evenement 1 het aantal dat nodig is + 2 reserve, bij bij evenement 2 pak ik het laatste nummer - 2 reserve van evenement 1 en gebruik dan het aantal dat nodig is + 2 reserve enz.

Omdat de serienummers/ materiaal nummers niet lekker doorlopen loop ik vast. materialen nummeren van 1 - 50 is niet mogelijk omdat ik die nummers ook weer nodig heb voor een dispatchprogramma.

wat ik graag zou willen is bij een nieuw evenement ik het eerste nummer invoer in kolom B het aantal wat ik nodig heb invoer in kolom F en het aantal reserve wat ik nodig heb vul ik in in kolom G. zij dan automatisch de nummers invoert in de kolommen vanaf kolom I naar rechts, het liefst de reserve in het rood.

Bij het volgende evenement pakt ze dan het laatste nummer zonder de reserve (die zijn als het goed is niet gebruikt) ik vul weer het aantal wat nodig is en het aantal reserve enz.

de materiaal nummers lopen van B3 t/m B12 vervolgens naar C3 t/m C12 t/m F12 en dan weer naar B3.

Wie heeft hier een leuke oplossing voor?

Bijlagen

Dit voldoet volgens mij aan het meeste wat je vraagt.
Automatisch volgende nummer, kan volgens mij niet omdat je geen in en out opvolging hebt.
Voor het volgende event moet je dus zelf terug het beginnummer invullen.

Bijlagen

Dit voldoet volgens mij aan het meeste wat je vraagt.
Automatisch volgende nummer, kan volgens mij niet omdat je geen in en out opvolging hebt.
Voor het volgende event moet je dus zelf terug het beginnummer invullen.
Remlo,

Maar hier kom ik al een heel eind mee, en ben ik heel gelukkig mee.

Ik moet even uitzoeken hoe je het gedaan hebt, maar daar ga ik eens induiken.

Wat ik nog wel graag zou willen, als ik nu bij een nieuw evenement bijvoorbeeld bij 2579 begin en ik vul dan bij aantal portofoons 2 in gaat het goed, zoveel heb ik er inderdaag.

Vul ik bij datzelfde evenement 2579 in en wil ik 5 portofoons in krijg ik een #N/B fout melding. Het klopt, want we hebben bijvoorbeeld max 50 portofoons, maar dan zou het geweldig zijn als die dan weer bij 1421 begint door te nummeren.

Dus; 2579, 2580, 1421, 1423, 1425 enz.

Ik hoop dat jij of iemand anders hier nog een lumineus idee voor heeft.

Bijlagen

Dat kan niet want die zijn nog steeds op evenement 1.

Is daar een oplossing voor?

We gebruiken die serie van 50 portofoons uiteraard meerdere keren rond. We hebben evenementen waarbij we 60 portofoons nog hebben, dan huren we er een paar bij, maar we rouleren dit meerdere keren.

ik hoor graag als iemand een oplossing heeft.... Want ik kan wel op een nieuwe regel 1421 gebruiken en dan 15 portofoons aangeven, dan nummert die ze wel netjes door.

Het gaat mij om het moment dat we achteraan beginnen en moeten dan weer vooraan beginnen.

Zoals ik en Emields aangeven, heb je geen opvolging van je in en out. Dit zal je zelf moeten opvolgen.
Heb file aangepast aan het gevraagde maar niet echt getest...

Bijlagen

Remlo,

Dit is precies wat ik bedoel, hij klopt alleen niet helemaal.

Ik gebruik dit niet voor voorraadbeheer iod, het is echt puur zodat we de spullen een beetje evenredig uitlenen en daarbij gebruik ik die nummers in onze dispatchsoftware.

Wat me opvalt, als ik bij evenement 7 die begint bij 2579 en ik ik heb bijvoorbeeld 10 portofoons nodig klopt de nummering perfect.

als ik bij evenement 8 bij 2571 begin en ik heb er 20 nodig zie ik dat die stopt bij 2580 en dan weer begint bij 1435 ipv 1421 ergens klopt er iets niet.

het lijkt net of die bij kolom L 1421 verwacht en vanaf daar weer opnieuw begint te tellen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan