• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matrix formule werkt niet meer na updaten gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvsteen

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2012
Beste lezer,

Ik ben bezig met een formule om van een aantal artikelen de einddatum te laten zien.
Ik heb dit gedaan door een matrix formule =MAX(ALS( toe te passen.
Echter als ik de gegevens wijzig zou ik het liefste meteen de nieuwe waarden zien.

Bijgevoegd Bekijk bijlage Voorbeeld.xls

De formules staan ingevuld.
Als ik de kolom met Eind(2) zou knippen en plakken over Eind(1) dan werkt te formule niet meer.
Graag zou ik willen weten of dit eenvoudig op te lossen is.
Een mogelijkheid zou zijn met het gebruik van een macro?

Bij voorbaat dank!

Mvg,

dvsteen

Bij mij is er geen enkel probleem met het knippen en plakken ten aanzien van het functioneren van de matrix-formules.
Wellicht heb je een ander probleem. Bijvoorbeeld kan het zijn dat je automatisch herberekenen niet aan hebt staan.

Bij het kopieren en plakken doet de formule het wel. bij het knippen en plakken werkt de formule niet meer en krijg ik dus #VERW!
De formule in deze cel is dan: {=(MAX(ALS($B$9:$B$14=A2;#VERW!)))}
Ik gebruik excel 2003 en automatisch herberekenen staat aan.

Helaas ben ik afhankelijk van het "knippen en plakken".
Enig idee?

bij voorbaat dank

Ik heb geen idee waardoor dit veroorzaakt wordt, maar de volgende work-around werkt bij mij in ieder geval:
Eerst kopiëren en plakken en vervolgens Eind(2) deleten. Het is in feite één stap extra, maar totdat er een reden en oplossing voor het probleem gevonden is kun je zo wellicht verder.

Beste Thoralf,

Bedankt voor je hulp. Ik weet niet waarom het zo is maar ik heb het zelf anders gedaan.

De data die "ververst" werden gebeurde door een macro, als hij een waarde niet vond kwam er #N/B te staan..
De matrixfunctie kon daarom niet werken schijnbaar.
Ik heb nu een andere functie gebruikt die #N/B vervangt en nu werkt hij prima.
Hopelijk snap je de situatie.. maar nog steeds een raadsel waarom hij "vereenvoudigt" ook niet werkte bij mij.
Wellicht lag het aan de excelversie.

Met vriendelijke groeten

dvsteen,

Uit nieuwsgierigheid heb ik je matrix-formules in D2: D4 eens aangepast, en vervolgens Eind2 met knippen/plakken over Eind1 geplakt. De #VERW! fout schijnt dan niet meer op te treden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan