• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matrix lookup formule laat niet alle resultaten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrRenxi

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2016
Beste,

Ik heb een Matrix Lookup formule van dit forum gehaald, en die werkt goed.
Echter laat deze in de lijst alle gevonden resultaten maar 1maal zien ondanks dat het resultaat meerdere keren voorkomt.

Kan deze formule zo aangepast worden dat deze alle resultaten laat zien?

Voorbeeld toegevoegd.

Al vast bedankt,

Remco

Bijlagen

De formule die je gebruikt is nadrukkelijk gemaakt om te ontdubbelen. Als dat niet is wat je wilt begrijp ik niet hoe je eraan komt, of waarom je zegt dat hij goed werkt.
Een formule die alle resultaten laat zien levert een exacte kopie op van de originele gegevens. Wat is het punt?
Maak helder welk resultaat je wenst.

Laatst bewerkt:
@Timshel,

Als de formule gemaakt is om te ontdubbelen dan werkt deze inderdaad niet goed, in het voorbeeld waar ik deze formule gevonden heb stonden geen dubbelen resultaten.

De bedoeling is om alle resultaten te laten zien.
Zoals bij Vlookup alleen, komen er legen rijen tussen en die moeten er juist tussenuit, zodat er een lijstje ontstaat van de bezoekers die vandaag verwacht worden.

Gr,
Remco

Volgens mij werkt de formule prima want jouw gegevens worden keurig ontdubbeld.
Kun je niet gewoon je gegevens filteren op datum?

Bijlagen

Filteren is een optie, echter zou het makkelijker zijn als dit automatisch gaat (iedere dag wordt geupdate naar de huidige dag). Dit is een onderdeel van een bezoekersregistratie waar de bezoekers zich zelf moeten inschrijven, en ik wil niet iedere dag het lijstje moeten aanpassen/ update.

Probeer het zo eens.
Er zitten matrixformules in verborgen kolom F.

Bijlagen

Dit is wat ik zoek, niet dat ik snap wat er gebeurt maar super bedankt.

Gr,
Remco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan