• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matrix resultaat zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

snitsel

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Beste

Ik heb 2 tabellen in een tabblad staan en het is de bedoeling dat ik via een matrix de waarde zoek die vermeld staat in een bepaalde cel.

In bijlage een simpel voorbeeld van wat ik wil bereiken.
Ik heb al zitten zoeken op het internet, maar ik geraak er niet aan uit. Ik ben trouwens
niet zeker dat ik "matrix" moet gebruiken.

De waarden A1:E3 = tabel 1
De waarden A7:D10 = tabel 2
Waarde A13 = 1ste Variabele waarde om te zoeken
Waarde A14 = 2de Variabele waarde om te zoeken
E13 = Resultaat uit tabel 1 of tabel 2 van de variabele waarde uit cel A13
E14 = Resultaat uit tabel 1 of tabel 2 van de variabele waarde uit cel A14

Mvg
Snits

Bijlagen

Erg onduidelijk hoor met die plustekens.
Schrijf hier eens neer:
- wat is precies de zoekwaarde in A13 en wat moet het resultaat zijn in E13 ?
- wat is precies de zoekwaarde in A14 en wat moet het resultaat zijn in E14 ?

Zo gaat het in zijn werk:

Uit mijn software kan ik een Excel genereren en dan krijg ik de waarden zoals je ziet in A13. Het staat zo vermeld in de cel zoals ik het voorbeeld toon.
Uiteindelijk dient in cel E13 het resultaat te komen die hij terug kan vinden in tabel 1 of tabel 2.

Uitleg zoals in mijn voorbeeld:
In cel A13 staat '0083115+0083102+0083102 als je dan gaat kijken naar de tabellen daarboven kan je er uit afleiden dat hij moet zoeken in tabel 2 (A7 : D10).
0083115 Staat in cel A7, 0083102 staat in cel B7 en 0083102 staat in cel A8.
Als je dus B7 en A8 samenbrengt moet het resultaat in cel E13 = 2.13 zijn.

Het resultaat in cel A14 moet je dus zoeken in tabel 1 omdat er geen 0083115 aan te pas komt: 2,05 is dus het resultaat.

Het hangt er dus vanaf of in de code het eerste getal '0083115 is of niet. Als het niet begint met '0083115 dan moet je zoeken in tabel 1, als het wel begint met dit getal moet je zoeken in tabel 2.

Begrijp je?
Groeten

Uw tabellen kloppen zo niet.
Ik heb een formule gezet voor de eerste opzoeking. De volgende hoef je maar precies hetzelfde te doen.

Succes, Cobbe

Beste Cobbe

Bedankt om te helpen zoeken, maar dit nog niet de oplossing die ik zoek.
Het is de bedoeling dat formule variabel is. Als ik mijn te zoeken waarde aanpas vb naar '0083115+0083192+0083102 dan moet het resultaat veranderen naar 2,06 en dit gebeurd niet. De te zoeken waarde is altijd een combinatie van de waarden die vermeld staan in in vb rij 7 en kolom A.

Kijk eens of dit in de buurt komt van wat je voor ogen hebt.

Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan