• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matrix, zoeken op 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartenwl

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2008
Goedemiddag,

Voor de auto’s van de zaak die wij bij het bedrijf hebben rijden kan ik via internet de verbruikscijfers en info over remmen/optrekken opvragen. Sommige gegevens uit dit rapport gebruik ik wel voor een overzicht per chauffeur en andere gegevens weer niet. Daarnaast gaan chauffeurs in- en uit dienst, waardoor de gegevens niet altijd in dezelfde cellen terecht komen bij de uitdraai.
Sommige gegevens kunnen we het beste op basis van liters laten tonen, en andere beter in tijd. Dus ik moet bij de output op chauffeur zoeken maar ook op de eenheid, dus in feite op 2 kolommen.

Ik heb zelf iets geprobeerd te maken, maar ik slaag er nog niet helemaal in.... Het bestand heb ik bijgesloten. Ik hoop dat het duidelijk is, anders--> vraag maar raak :)

Bekijk bijlage helpmijvraag matrix.xls

Met draaitabel

Maarten,

kijk eens in deze bijlage...

Bijlagen

Goede avond,

Ik ben nog even aan de slag geweest met jullie oplossingen. Een draaitabel is helaas niet wat ik zoek, Haije.
Ik heb zelf een opzetje gemaakt hoe ik in eerste instantie de formule op wilde bouwen, maar ik loop er tegen aan dat ik maar 1 kolom van de 2 kan meenemen in de berekening.

Ad, als ik bij jouw formule een kolom toevoeg met bijvoorbeeld andere items(in het echte bestand zijn het ongeveer 20 items) dan gaat de formule niet meer goed. Ik ken de formule INDIRECT persoonlijk niet...

Zie bijlage

Bijlagen

In B17:
Code:
=INDEX(B2:F10;VERGELIJKEN(A15&C15;B2:B10&C2:C10;0);VERGELIJKEN(B15;B2:F2;0))
En vergeet niet het criteriumtype_getal in te vullen zoals in jouw eigen formule, in de vergelijking (zie help).

Formule kopiëren vanaf hier, en afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, en GEEN Enter dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan