• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matrixformule Celeigenschap fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esducsafe

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Om de waarde in kolom C (matrix tabel 1) te krijgen lukt niet. De celeigenschappen in kolom C en D moeten zo blijven! Wie weet waar de fout in de formule zit?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Esko

Code:
{=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(D3;$H$14:$I$21;2;0));"-";VERT.ZOEKEN(D3;$H$14:$I$21;2;0))

Bijlagen

In de formule zit geen fout.

In D3: D9 staat een datum, met als opmaak "ddd", terwijl in H15:H21 gewoon tekst staat.
Dus kan het gezochte niet worden gevonden.

Er zit geen fout in uw formule, maar je laat uw formule naar een datum(D3) zoeken in een lijst (H15:H21) waar enkel tekst in staat, dus vindt hij geen overeenkomstige waarde

Cobbe

Vervang de D3 in je formule door :
Code:
TEKST(D3;"ddd")
Succes

Laatst bewerkt:
Ik heb uw formule aangespast maar dan moet je ook in je bestand enige aanpassing toepassen:

Code:
'=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(WEEKDAG(D3;2);$H$14:$I$21;2;0));"-";VERT.ZOEKEN(WEEKDAG(D3;2);$H$14:$I$21;2;0))

In het bestand heb ik ook H15:H21 aangepast

Cobbe

Formule werkt, allemaal bedankt. Wederom sta ik versteld, dat je zelf's op een zondag zo snel zo veel reacties krijgt. Nogmaals hartstikke bedankt en een fijne zondag.
met vriendelijke groet,
Esko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan