Matrox G550 en 4e maal crash en opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

yar02

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2002
Berichten
25
Ben inmiddels bijna XP-kenner, aangezien ik het programma al voor de 5e keer opnieuw heb geinstalleerd. En elke keer, met als oorzaak de grafische adapter Matrox G550. Bij de installatie van deze kaart geeft XP steevast aan dat het niet verstandig is deze software te installeren(ook van de bijgeleverde CD-ROM'niet) en dat je mogelijk instabiliteit kan verwachten. Ik heb al diverse driver-versies van het internet geplukt. o.a. van http://www.driverzone.com/.
Meestal gaat dat wel goed met hardware/software(in ME nooit problemen gehad), zo ook met de Ethernetkaart; waarvoor ik de drivers van WinME heb gebruikt(kan op div. sites geen XP-drivers vinden). Vervolgens veel ge-internet en ge-maild en pas de volgende dag weer met de inrichting van de PC verder gegaan. En weer na het installeren van de Matrox-drivers begint de ellende. Ik start de PC weer op, het logo XP professional verschijnt en daarna blijft het scherm zwart. De PC start wel op(dat hoor je aan het ratelen). Vervolgens kan ik op geen enkele manier meer in windows komen. Ook niet via F8 en in dat menu de veilige modus of de optie 'de laatste keer dat windows goed startte' e.a. opties.
Na een aantal pogingen, krijg ik meldingen als 'Stop: c0000218{registerbestandfout); Het register kan een onderdeel niet laden in \systemroot\system32\config\software en het is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar, of zoals bij de laatste crash m.b.t. \windows\system32\config\systeem. Zie na wederom opstarten op het scherm de melding, kan windows niet meer opstarten, gebruik de WinXP-CD-ROM in combinatie met de systeemhersteldiskette. Maar het ***lige is dat je via systeemwerkset\backup mooi GEEN hersteldiskette kan maken. Het aanmaken van een 'herstelpunt(op zich een prachtige nieuwe XP-optie) TOT VOOR de installatie van de Matrox heeft geen zin, omdat ik op het moment van de crash (na instal Matrox) op geen enkele manier meer bij de optie systeem herstellen kan.
Van de 4 installaties heeft WinXP een keer een Matrox-driverset geaccepteerd (ondanks de waarschuwing m.b.t. instabiliteit), maar toen deden zich wel rare verschijnselen voor. Na opstarten duurde het erg lang(geratel van de HD), voor er na 'klik' op een programma - of wat ook - iets op het scherm verscheen. En na een aantal sessies/installaties/opstarten e.d. loopt de zaak toch weer vast, met de hiervoor gegeven meldingen.
Ik heb nu weer de zaak hersteld(5e keer), maar durf nu niet meer de software van de Matrox te installeren.
Zou er 'n probleem met de HD (van Maxtor) kunnen zijn ? Wat nu ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan