max 3 include

Status
Niet open voor verdere reacties.

BoukeWeening

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Dit is nu mijn script, maar ik wil er graag een max. aan toevoegen... dat hij er dus max 3 include... dus als er 10 bestanden staan van nieuws1.html t/m nieuws10.html dat hij alleen 1 t/m 3 include...

Hoe doe ik dat?

PHP:
<?
$maxAantal = 100;
for($i = 1; $i < $maxAantal+1; $i++)
{
  if(file_exists("nieuws$i.html"))
  {
    include("nieuws$i.html");
  }
}  
?>

Geen idee waarom je $max Aantal dan niet gewoon op 3 zet maar goed:

Code:
<? 
$maxAantal = 100; 
$maxIncludes = 3;
{ 
  { 
    if ($i <= $maxIncludes) 
    {
    }
  } 
}   
?>

Als ik maxaantal op 3 zet dan include hij alleen de items nieuws1 - 3... als ik dan een nieuws 5 heb dan pakt hij die niet... en dat moet wel ;)

Dan zal het toch iets anders moeten:

Code:
<? 
$maxAantal = 100; 
$maxIncludes = 3;
$j = 0;
{ 
  { 
    if ($j <= $maxIncludes) 
    {
        $j++;
    }
  } 
}   
?>

nu pakt hij dus gewoon de eerste 3 nieuws bestanden uit de rij? ook als er bestanden staan van nieuws3 - nieuws10? dan pakt hij nieuws3 - nieuws5?

Als het goed is wel; variabele $j houdt het aantal includes bij ten opzichte van maxIncludes. zodra een van de nieuwitems bestaat (nieuws$i) wordt deze geinclude en $j verhoogd met 1 tot maxIncludes bereikt is en er niets meer wordt geinclude.

nog een klein vraagje dan... ik heb dit script:

PHP:
<?
$maxAantal = 10;
{
  {
    echo '<a href="nieuws'. $i .'.html">Nieuws'. $i .'</a><br />';
  }
}  
?>

dat include de linkjes van de nieuws items... maar als ik er op klik dan opent hij deze over de hele pagina heen... maar hij moet hem eigenlijk openen binnen de <div> tags waar ook de linkjes staan... heb je enig idee?

-Je kan in de div een iframe plaatsen en daarin de links maken. De link verwijs je dan naar het iframe zodat de inhoud ervan daarin getoond wordt.
-Je kan misschien de links aanpassen zodat ze naar dezelfde pagina verwijzen met als variabele de naam van de include. Lees vervolgens uit wanneer deze variabele is meegegeven en include dan dat bestand. Als de variabele er niet is, toon dan de lijst.
-Je kan misschien via javascript de innerhtml van de div aanpassen en daar de html aan koppelen.

De oplossingen zijn echter een beetje afhankelijk van hoe je alles hebt opgebouwd. Ik kan dus niet aangeven welke methode goed werkt of het beste is.

Als de html bestanden stukjes html-code zijn dan is de tweede waarschijnlijk het makkelijkst en anders de eerste. In feite is het niet anders als de links die je in je menu gebruikt. Die vervangen toch ook delen van de pagina en dus een bepaalde div?

zoiets:
PHP:
if($_REQUEST["nieuws"])
{
   include($_REQUEST["nieuws"]);
}
else
{
   $maxAantal = 10; 
   { 
     { 
       echo '<a href="".$_SERVER["SCRIPT_NAME"] ."?nieuws=nieuws'. $i .'.html">Nieuws'. $i .'</a><br />'; 
     } 
   } 
}

het lukt met zo nog niet... ik heb de nieuws file staan in: de map content, waar moet ik dat kwijt? wat wordt het dan voor script?

PHP:
echo '<a href="'.$_SERVER['SCRIPT_NAME'].'?nieuws=nieuws'. $i .'.html">Nieuws'. $i .'</a><br />';

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan