max aantal gebruikers netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

123marcel123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

Heb een netwerk met totaal 7 pc's allemaal met XP Home. Wanneer ik met alle gebruikers bezig ben dan kan ik sommige pc's niet bereiken en soms even later weer wel. Krijg dan de melding dat er teveel gebruikers zouden zijn. Teveel verbindingen met die pc's. Ook al heb ik geen enkel programma open staan.

Heb pc in veilige modus opgestart en toen gekeken met hoeveel gebruikers je maximaal een map kan delen en dat staat op 10 gebruikers.

Zit er ergens anders een maximum aan verbonden? Bijvoorbeeld dat je maar 5 pc's tegelijk met elkaar kan gebruiken?

Of heeft iemand een andere tip voor me?

Alvast bedankt!

Marcel

via wat staan ze verbonden
Hub of Switch.

Ze staan via beide verbonden, kan het daar aan liggen? hier de situatie:

Aan de Switch (16 poorts 3Com) zit:

PC1 XP HOME
PC2 XP HOME met printer gedeeld
PC3 XP HOME
PC4 XP HOME
PC5 XP HOME
PC6 XP HOME (alleen data opslag wordt niet mee gewerkt, dus de 'server')
Printer
Hub
Komt nog een ADSL router aan.

Aan de Hub (8 poorts) zit:

PC7 XP HOME
PC8 Windows 98 met gedeelde printer.

Dus eigenlijk had ik het in min eerste bericht niet goed gezegd aangezien ik die windows 98 pc er ook nog aan heb hangen. (dit voor een DOS-programma)

Groetjes

Marcel

Is het Random welke pc je niet kan gebruiken/benaderen
?

Heb je al eens geprobeerd alles aan die switch te hangen,en gekeken of het probleem dan nog steeds bestaat?

Ja heb dat (alleen de switch) naar aanleiding van de berichten hier geprobeerd maar dat werkt ook niet naar behoren.

Het rare is dat ik van de 'hoofdcomputer' wel op alle andere kan komen (bij 'Computers in het netwerk' staan ze allemaal en kan ik ze allemaal benaderen op de hoofdcomputer) maar dat ik maar vanaf maximaal 5 pc's bestanden kan benaderen op die hoofdcomputer.

Dus 5 gebruikers tegelijk actief op de hoofdcomputer. is dat een maximum ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan