max aantal tekens in textveld

• Onderwerp starter Onderwerp starter iegje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iegje

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Wie kan mij helpen.

Ik heb een memoveld in een tabel om grote stukken text kwijt te kunnen.
De volledige inhoud van het memoveld is zichtbaar in de query.
Echter als ik het memoveld als tekstvak in een formulier zet kapt de tekst af naar 255tekens.

Het textveld is gekoppeld aan een keuzelijst dmv =LstNaam.column(1)
Dit werkt ook zoals ik wil, alleen zie ik maar een stukje van mijn text.

Nu weet ik dat als je wat met een memoveld doet, dit zich gaat gedragen als een textveld (max 255 tekens).

Nu heb ik ook in mijn query gekeken en ik kan daar niets vinden over een GroupBy. (Misschien kijk ik op de verkeerde plek)

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen of kan omzeilen?

Het probleem ligt toch dat je een verwerking op de memolijst laat uitvoeren. Dat heeft tot resultaat dat de tekst wordt afgekapt. Je zult het memoveld op een andere manier moeten zien te vullen.

Zet anders even een voorbeeldje van je query (inclusief de tabel met wat testdata) hier op het forum.

Je probleem is vrij logisch, en heeft niks met veldinstellingen of zo te maken, maar alles met de keuzelijst. Je probeert het tekstveld namelijk te vullen vanuit een keuzelijst, en dan krijg je dus die tekst die in de keuzelijst past. En dat schiet bij een memoveld te kort. Wat je kunt doen, is het tekstveld geen besturingselement te geven, en hem te vullen vanuit een recordset op basis van de keuzelijst. Dan krijg je zoiets:

Code:
Private Sub LstNaam_AfterUpdate()
Dim strSQL As String

strSQL = "SELECT voorbeeld FROM Conclusie WHERE [naam] = '" & Me.LstNaam & "'"
    With CurrentDb.OpenRecordset(strSQL)
        If .RecordCount = 1 Then
            Me.txtconclusie = .Fields(0)
        End If
        .Close
    End With

End Sub

DIt werkt prima.

Dan krijg ik de melding:

Compileerfout:
Kan de methode of het gegevenslid niet vinden

Niets zo inspirerend als een werkend voorbeeld.... :)

Bijlagen

Ik zie al wat ik fout gedaan heb.
Het textvak ben ik vergeten een naam te geven, daarom kon het niet gevonden worden.

Wederom weer enorm bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan