• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

max als voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
hallo mensen
ik gebruik deze formule
Code:
=MAX.ALS.VOORWAARDEN(wedstrijden!$G:$G;wedstrijden!$B:$B;B3;wedstrijden!$K:$K;B5)
voor het zoeken in 1 blad en dit werkt prima
deze heb ik veranderd om te zoeken in 2 bladen
Code:
=MAX.ALS.VOORWAARDEN('wedstrijden:wedstrijden (2)'!G:G;'wedstrijden:wedstrijden (2)'!B:B;B3;'wedstrijden:wedstrijden (2)'!K:K;B5)
maar nu krijg ik als uitkomst #waarde
het tweede blad heb ik verkregen door het blad wedstrijden te kopieren als alle wedstrijden gespeeld zijn
wat heb ik fout gedaan
groetjes ronnie

Een maximumbereik over meerdere tabbladen? Lijkt me niet juist...

Misschien werkt dit beter?
Code:
=MAX.ALS.VOORWAARDEN('wedstrijden'!G:G;'wedstrijden'!B:B;B3;'wedstrijden'!K:K;B5)+MAX.ALS.VOORWAARDEN('wedstrijden (2)'!G:G;'wedstrijden (2)'!B:B;B3;'wedstrijden (2)'!K:K;B5)
Plaats anders s.v.p. voorbeeldje voor meer assistentie.

Laatst bewerkt:
in het bestandje op blad totaal stand wil ik graag de hoogste serie per speler ophalen
grt ronnie

Bijlagen

Code:
=MAX(MAXIFS(wedstrijden!$G$15:$G$104;wedstrijden!$B$15:$B$104;B3);MAXIFS('wedstrijden (2)'!$G$15:$G$104;'wedstrijden (2)'!$B$15:$B$104;B3))

Laatst bewerkt:
hallo VenA
bedankt voor deze maar ik krijg de melding #NAAM
en zie niet waar de fout zit
grt ronnie

Code:
=MAX(MAX.ALS(wedstrijden!$G$15:$G$104;wedstrijden!$B$15:$B$104;B3);MAX.ALS('wedstrijden (2)'!$G$15:$G$104;'wedstrijden (2)'!$B$15:$B$104;B3))
zit hier een fout in

Lust een koe gras?:)

Code:
MAX.ALS.VOORWAARDEN

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan