• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

max bedrag tussen twee verschillende cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Havana100

Verenigingslid
Lid geworden
22 jul 2014
Beste,

Is het mogelijk om het max getal te bepalen uit een reeks van getallen die begrepen zijn tussen twee datums?

In het voorbeeld zou ik het max willen bepalen uit kolom B enkel voor de waarden die gelegen zijn tussen de datums die in cel F2 en G2 vermeld staan.

In het voorbeeld zijn de waarden waartussen gezocht moet worden terug te vinden in kolom A van Blad1. In de praktijk zou de formule moeten kunnen zoeken in meerdere tabbladen, wel allemaal in dezelfde excel file.

En bedankt al sowieso !

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Matrixformule:
Code:
=MAX(ALS((A1:A1000>=F2)*(A1:A2000<=G2);B1:B1000))

Harry,

Super bedankt maar als ik dezelfde formule inbreng in mijn gebruikte excel krijg ik de waarde nul als ik de formule laat zoeken tussen de rijen 14 en 35.000. Als ik dit doe in het voorbeeld dat geeft dit geen probleem. Enig idee waarom?
Ik stuur even een uitgebreider voorbeeld mee.Ik heb voorbeeld 2 wel wat moeten "inkrimpen". Zou het kunnen dat in voorbeeld 2 de functie niet werkt als er lege rijen zijn? Echter in het eerste voorbeeld geeft dit geen verschil. Bekijk bijlage Voorbeeld 2.xlsx

groeten,

Marc

Van B4 en C4 klopt de opmaak niet helemaal.

Cobbe,

Bedankt maar ook als ik de cel eigenschappen in beide cellen plaats op "aangepast"; en dan uu:mm.ss krijg ik nog hetzelfde probleem. Echter als ik de rijen beperk tot het aantal rijen waar een getal in staat lukt het wel. Echter enkel in voorbeeld 2 want in voorbeeld heeft dit geen invloed op de formule.

beste groeten,

Marc

Kijk dan maar eens in je bestand, heb de opmaak aangepast zoals het hoort en zie het resultaat.

Bijlagen

Cobbe,

super bedankt, nogmaals!

Echter is het me een raadsel hoe je de cel eigenschappen van bijv cel B4 hebt kunnen veranderen. Als ik in het origineel de cel eigenschappen verander in d-m-jjjj uu:mm blijf ik de notatie van de datum krijgen in de vorm van 01/01/2016 01:15.

Zou je me dit grote geheim kunnen onthullen?

beste groeten,

Marc

Bij mij is een druk op <F2> in de betreffende cel al voldoende.

VenA,

klopt hoor, bedankt !

Maar als het blad moet vervangen door nieuwe waarden en Copier deze uit een ander excel file (toegestuurde data) en plak enkel de waarden dan veranderd toch weer de waarde in de cel door 01/01/2016 00:00. Ik heb ook al eens gekeken of ik de cel eigenschappen van deze cel kan beveiligen maar dan lukt het ook nog niet. Steeds veranderd de datum in 01/01/2016 0:00 ipv 01-01-2016 00:00.

Iemand een idee hoe ik dit probleem nog kan oplossen zonder telkens de F2 toets te gebruiken?

Alvast bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan