Max geheugen - Welke moet ik kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Dit is mijn systeem nu:

MSI P67A-GD65 - Moederbord
Intel I7 2600 - Processor
Corsair Carbide 500R: Behuizing

Nu moet ik er nog geheugen bij hebben.
Ik wil het maximale aantal geheugen wat hij aankan.
Iemand suggesties?

(Ook zoek ik eigenlijk nog een voeding, zou fijn zijn als iemand me daar gelijk mee kan helpen).

Wat een inzet zeg, als je ook maar 2 tellen op je moederbord gezocht had, dan had je gevonden dat er maximaal 32GB in kan (bron)

Ik heb even gezocht op Google, en ik kwam tegen dat jouw moederbord maximaal 32GB (DDR3) aankan, en hij heeft vier slots. Ik raad je aan hier eens te kijken: Alternate.

Offtopic: 32:4= 8, dus 8GB per slot.

Waarom wil je er 32GB in doen? Heb je dit ook echt nodig? Lijkt me sterk namelijk, ik gok dat jij aan 8GB wel genoeg hebt (en anders wel aan 16GB).

Nee, het wordt een soort server computer. Ik doe er ook geen videokaart in. Er moet dus wel 32GB in ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfs als het een server is, kan je je afvragen of je wel 32GB nodig hebt. Ga je virtuele machines draaien? Andere plannen?

Ik heb zelf al uitgezocht dat 32GB in mijn geval beter is dus dat zit wel goed;).
Nu moet ik alleen nog weten welke soort het beste is, er is namelijk nog ruime keus.

Effectief heeft het geen zin om sneller geheugen te nemen dan 1333MHz, de rest zie je enkel terug in benchmarks (de processor kan het geheugen toch niet sneller vol schrijven). Tegenwoordig is 1600MHz geheugen gelijk geprijsd, dus zou ik lekker dat nemen, gewoon omdat het kan.

Maakt het verder dan niet uit welk merk ik neem?
Als ik iets koop doe ik het liever goed;P

Kijk naar de QVL lijst van je moederbord, dan weet je 100% zeker dat het geheugen compatible is met het moederbord. Verder zijn er weinig (merkbare) verschillen.

Raad jij me er nog één aan compatible met mijn moederbord?

Bijna alles is compatible, als het DDR3 is kan hij er in principe in.

Kingston en crucial zijn goede en betrouwbare merken op onder andere het gebied van geheugen. Hier weet je bijna zeker van dat het niet snel kapot zal gaan.
crucial is iets goedkoper waarbij kingston toch iets betrouwbaarder is. beide zijn DDR3-1333. Als je een server draait zie je wel degelijk een verschil tussen 1333 en 1600 Mhz.

1333Mhz:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan