max-Height css

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo.

in mijn css heb ik

Code:
#badkamerimg img
	{
		/* For general browser */
	  max-width: 94%;
	  max-height: 94%;

/* For Firefox browser */
	  -moz-width: 94%;
	  -moz-height:94%;

/* For Chrome and Safari browser */
	  -webkit-width: 94%;
	  -webkit-height:94%;

/* For Opera browser */
	  -o-width: 94%;
	  -o-height:94%;

top:0px;
margin-left:0px;

margin-top:3%;
		margin-left:3%;

ik wil namelijk een maximale hoogte en breede van 94% van de div waar het inzit.
in chrome werkt het met max-width en max-Height maar in fierfox en internet explorer werkt het niet en steekt de afbeelding uit ..

Dit is wat weinig informatie, een link naar de volledige site zou helpen. Wat is trouwens de zin van al die browserspecifieke code? width: en height: worden al jaren door alle browsers ondersteund

Hoi baws,
Als je voor het image alléén een {max-width: 94%} en een {max-height: 94%} in de css opneemt en verder niets, en ook in de html-code géén maten van het image zet:
  • Dan wordt het image binnen z'n <div> op ware grootte getoond als de breedte <94% van de <div>-breedte is èn de hoogte <94% van de <div>-hoogte is.
  • Dan wordt het image op 94% breedte geschaald (en loopt de hoogte naar verhouding mee), als de breedte >94% is maar de hoogte niet >94%.
  • Dan wordt het image op 94% hoogte geschaald (en loopt de breedte naar verhouding mee), als de hoogte >94% is maar de breedte niet >94%.
  • Als zowel de breedte als de hoogte groter zijn dan 94%, dan wordt de afmeting die het meest over de 94% heen gaat teruggebracht tot 94% en de andere afmeting past zich automatisch aan (- en past er dus ook binnen).
Dit werkt in Firefox, Chrome, Opera, Safari en IE7.
IE8 en IE9 niet getest, maar het zou me hogelijk verbazen als die het niet doen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan