max = niet max :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik heb mijn IE explorer en ook mijn Outlook Express via eigenschappen zo ongesteld dat als je ze start/opent dat ze "gemaximaliseerd" ge-opend worden.
Maar als ik OE start, is ie wel bijna hele scherm, maar moet dan nog even op dat vier kantje klikken om hem helemala gemaximaliseerd te krijgen.
En IE als je die start opent die slechts een schermpje van 10 bij 10 cm ongeveer, dus lang niet gemaximaliseerd.

Wat doe ik fout, of is het gewoon een bug in windows XP Pro waar ik maar mee moet leren leven? :-(

Er werd wel es gezegd dat je het venster gewoon handmatig tot de maximale grootte moest uitrekken en dan dit venster te sluiten via Bestand-Sluiten. Hierna zouden alle vensters met deze grootte geopend worden.

Voor mij werkt dit niet altijd, maar je kan het proberen.

Thanx for the tip!

Bij mij heeft het wel gewerkt :D

Hij is nu bijna op max groote :) Alleen dat vier kantje aanklikken blijft wel...maar dat vind ik minder erg...maar leuk als dat nog wel verandert zou kunnen worden

MisterDennis zei:
Thanx for the tip!

Bij mij heeft het wel gewerkt :D

Hij is nu bijna op max groote :) Alleen dat vier kantje aanklikken blijft wel...maar dat vind ik minder erg...maar leuk als dat nog wel verandert zou kunnen worden
Vergroten met het vierkantje is maar tijdelijk en wordt niet onthouden. Lees dit eens door: klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)

Mocht dat ook niet lukken, nog een tip: IE New Window Maximizer + AutoSizer 1.4

Nog meer: http://www.mvps.org/winhelp2002/ietips.htm Scroll naar iets boven het midden en lees het gedeelte vanaf [Exception]

Laatst bewerkt:
Als je meerdere icoontjes hebt van o.e. (buroblad en taakbalk) en je stelt bij 1 ervan in dat er max geopent moet worden, en vervolgens gebruik je de ander, of via start menu, dan werkt het niet.
In de meeste windows versies staat de snelkoppeling van o.e. ook op "Alleen lezen" ingesteld. En alleen B.Gates weet waarom. :confused:
Wat je dus zou moeten checken is de eigenschappen van de koppeling nogmaals openen en even kiken naar "alleen lezen". Daarna nogmaals op gemaximaliseerd zetten, en toepassen.

Doe dit bijvoorbeeld met de koppeling op buroblad.
Verwijder nu de koppeling op de taakbalk, en maak vervolgens een kopie van die andere.
Wil je dhet icoon van start menu ook gebruiken? Zelfde procedure.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan