Max value in LOV obv tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

vijverbegeman

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2007
Berichten
22
Hallo,

Ik heb een formulier met een lov die gebaseerd is op een tabel. De standaardwaarde van deze lov is gevuld met een cijfer, gerelateerd aan het rijnummer van die tabel. Dat werkt goed, maar ik wil eigenlijk dat de lov standaard altijd de waarde laat zien uit de laatst aangemaakte rij in die tabel. Dus wanneer er een record wordt aangemaakt in de tabel moet de lov automatisch na opstarten van het scherm de hoogste waarde uit de tabel geven. Ik heb 't geprobeerd met een query en vervolgens de naam van de query in het veld Standaardwaarde gezet, maar dat werkt niet, terwijl de query ook een cijfer teruggeeft.

Ik hoop dat mijn probleem zó duidelijk is omschreven.

Bedankt voor je reactie!

Pascal
 
Het zal wel een stomme vraag zijn, maar wat is lov?

Charles
 
Als je met een autonummerid werkt kun je deze in een query tocht aflopend sorteren om het laatste item als 1e in de lijst te laten zien.
 
Standaardwaarde keuzelijst

Bedankt voor je reactie!

Het is moeilijk om iets uit te leggen zonder wat te laten zien. Ik heb even een plaatje gemaakt.

Het gaat niet om de volgorde van de waarden in de lijst, maar de waarde die standaard is ingevuld. Als je de eigenschappen opent van een keuzelijst, dan kom je de waarde standaardwaarde tegen. Deze is gebaseerd op het evenement_nr, de naam van het evenement wordt dan getoond in de keuzelijst.

Bij de standaardwaarde staat nu 9. Echter ik wil geen harde waarde, maar bijvoorbeeld mbv een query de max(nr) ophalen, zodat altijd het laatst ingevoerde evenement wordt getoond.

Volgens mij moet 't nu duidelijk zijn.

Bedankt!

Groeten Pascal
 

Bijlagen

  • Standaardwaarde.jpg
    Standaardwaarde.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Dan vraag je in de query bij totaal toch de max waarde op.
 
lijst

Ok, en hoe krijg je dan die waarde in de Standaardwaarde, dus daar waar nu 9 staat (zie standaardwaarde.jpg)?
Gr. Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan