Maximaal 50% opgeladen accu.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NadiaaJ

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hoi,

Ik heb een Toshiba Satellite en sinds een poos laad mijn accu maar tot 50% op.
Zodra hij de 50% bereikt stopt hij gewoon met opladen, het daalt ook niet omdat hij aan de netstroom blijft, maar stijgt ook niet!
Hoe kan dit?

Alvast bedankt,

Nadia

Ik heb hem gekocht in mei 2009, dus zo oud is hij niet!

Hoi,

d.w.z. dat je nog garantie hebt? Terug naaer de winkel ermee!

Heb je de laptop accu eigenlijk altijd aan de netstroom hangen? Dit kan er namelijk voor zorgen dat de accu hard slijt. Hierdoor gaat de accu minder lang mee per laadcyclus en is deze eerder aan vervanging toe. Het valt aan te bevelen de laptop accu van de stroom te halen zodra deze volledig is opgeladen.

Heb je de laptop accu eigenlijk altijd aan de netstroom hangen? Dit kan er namelijk voor zorgen dat de accu hard slijt. Hierdoor gaat de accu minder lang mee per laadcyclus en is deze eerder aan vervanging toe. Het valt aan te bevelen de laptop accu van de stroom te halen zodra deze volledig is opgeladen.

Hierover strijden de geleerden nog steeds.

Gebruik m'n Medion laptop sinds meer dan drie jaar - met accu - op netspanning en eenmaal per maand op de accu, waarbij ik doorga tot de laptop afsluit. Hierna wordt de accu tot 100% geladen.
Accuslijtage is nu 18%.

Garantie bij jullie op accu's lijkt trouwens wel ok. :)

Hierover strijden de geleerden nog steeds.

Gebruik m'n Medion laptop sinds meer dan drie jaar - met accu - op netspanning en eenmaal per maand op de accu, waarbij ik doorga tot de laptop afsluit. Hierna wordt de accu tot 100% geladen.
Accuslijtage is nu 18%.

Garantie bij jullie op accu's lijkt trouwens wel ok. :)

Ik gebruik met laptop vooral veel, meestal haal ik de stekker er wel uit als hij vol is.
Hij staat toch elke dag aan, op school, daarna thuis...

BatteryBar

Dan staat er bij mij 40%.

Gebruik zelf ter controle ook het gratis programma BatteryBar : http://www.snapfiles.com/get/batterybar.html

Hierbij wordt bij mij, ondanks de 18% slijtage, 100% geladen aangegeven.
Met die slijtage zul je moeten leren leven, maar die 50% is me onduidelijk.
Of hier sprake kan zijn van garantie ? :confused:

Mogelijk heeft ReplaceDirect een antwoord op het probleem ?

Off topic : Verheug me nu al op Aemstie Alive VI op 28 en 29 januari 2011 te Burgh-Haamstede !

Laatst bewerkt:
ik heb een zelfde soort probleem met mijn acer aspire 7530.
ik heb deze laptop augustus 2009 gekocht en mijn accu gaat nu niet langer mee dan 20-40 minuten!!! heb vandaag naar acer gebeld en zij zeggen doodleuk "een accu is een assesoire en heb je maar 6 maanden garantie op":( ik heb 3 jaar extra garantie gekocht gewoon om dit soort problemen te voorkomen. maar zelfs dan heb ik niet meer garantie op de accu.:evil:
ik heb die tool gedownload battery bar en die geeft aan dat ik 60 procent accu slijtage heb. betekend dit dat ik maar 40% over heb? of dat ik 40% heb versleten?

Acer Aspire 7530 - Accuslijtage

Ken de garantievoorwaarden niet; zou je na moeten pluizen.
Meestal heb je bij accu's weinig tot geen kans. :(
Zie ook : http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/computers/laptops/extra/accu-kloonaccu/
Oftewel : "De garantiepapieren opzoeken is dan tijdverspilling: de fabrikanten hebben deze slijtage van garantie uitgesloten."

Uit jouw gegevens blijkt, dat de accu nog 40% capaciteit over heeft.

Mogelijk is dit een oplossing, waarbij je extra op Modelnummer en Output Voltage moet letten : http://www.replacedirect.nl/app/laptop/acer/aspire/7530-series/d000011071-acer-aspire-7530.html

Misschien een mogelijkheid voor ReplaceDirect om hier op het forum een goede beurt te maken ?

Nog even dit: Lang leve de notebook accu!
http://www.consumentenbond.nl/test/...omputers/laptops/tips-notebooks-laptops-accu/

Laatst bewerkt:
Heb inderdaad even gekeken op de website. Denk dat ik toch binnenkort een nieuwe accu moet aanschaffen. Nu zei iemand tegen mij dat mijn accu misschien kapot is door mijn lader. Een jaar geleden al is die ook kapot gegaan en toen een universele gekocht van Trust. Kon die gewoon op 19V draaien.
Ik vraag me af of dat mee heeft gespeeld in de slijtage?

En dan nog een vraag; heb precies op type gekocht van mijn laptop en vind nu bijna dezelfde accu's maar met ander mAh.
Keuze voor 6000, 4000 en 9200 mAh. Wat houd dat in??

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
mAh of wel milli Ampere hour. Is een maat voor, populair gezegd, hoe lang je batterij meegaat. Dus, hoe hoger hoe langer je kunt werken op de batterij

Ron

Keuze voor 6000, 4000 en 9200 mAh. Wat houd dat in??

Zoals Ron reeds meldde :

"De capaciteit van een notebook accu wordt uitgedrukt in het aantal mili ampère-uur (mAh) Hoe hoger de waarde, des te langer de accu stroom geeft zonder te hoeven worden opgeladen. De capaciteit van de vervangende accu hoeft niet gelijk te zijn aan die van de oude. Je kunt een accu van 4400 mAh vervangen door een van 6600 mAh als die maar voor dezelfde laptop geschikt is. Een notebook accu met meer capaciteit hoort langer mee te gaan."

Accutaal : http://www.consumentenbond.nl/test/...omputers/laptops/tips-notebooks-laptops-accu/

Laatst bewerkt:
Die 50% is wellicht te verklaren doordat accu's na verloop van tijd niet helemaal meer opladen. Bij de ene laptop wordt dit weergegeven doordat hij niet verder laadt dan het percentage dat hij ten opzichte van de volle capaciteit nog kan laden (in dit geval 50%). De andere laptop springt juist weer heel snel van 100% naar 80% (Daarbij is 80% de maximale capaciteit die de accu nog kan laden t.o.v. het totaal). Het kan zijn dat wanneer je de accu kalibreert deze de huidige 50% als full capacity gaat aanzien en deze als 100% gaat weergeven. Kalibreren zorgt ervoor dat de full capacity waarde naar beneden wordt bijgesteld.

De gemiddelde laptop accu gaat overigens tussen de 1 en 3 jaar mee, afhankelijk van het gebruik.

Garantie:

• Vermindering van de accucapaciteit door continu gebruik wordt niet gedekt door de garantie. Een batterij die na 12 maanden 75% van haar oorspronkelijke capaciteit bevat, wordt beschouwd als normaal en kan daarmee niet onder garantie worden vervangen.

• De garantie is niet van toepassing indien de mankementen geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik of gebruik voor andere dan normale (bedrijfs)doeleinden, van buiten komende oorzaken, zoals brand- of waterschade, of indien de goederen door anderen dan 'de leverancier' zijn gewijzigd of worden onderhouden.

• Defecten veroorzaakt door software- of configuratieproblemen vallen niet onder garantie.

• Garantie geldt niet wanneer het product onjuist is geïnstalleerd, verwaarloosd, te lang of incorrect opgeladen, onderhevig is geweest aan een niet door 'de leverancier' geautoriseerde reparatie of modificatie, gebruikt is in een apparaat waarvoor het niet is bedoeld of bij enige andere vorm van incorrect gebruik.

p.s. Handige accutips: *knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan