Maximaal aantal gebruikers via Wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

ptaperbal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2013
L.S.

Wij zijn een onofficiele leslokatie van de HvA en zitten qua lokatie in een oud pand, waarbij er zowel boven als in de kelder internet/ wifi moest draaien.
Als provider is er UPC, fiber power zakelijk 120 MB, 5ip adressen, waarbij er 2 x een Sitecom WLR 4000 X4 en 1 Sitecom NAP geinstalleerd is.
Deze installatie is door een professioneel ict bedrijf uitgevoerd, daar er bij ons niet voldoende kennis aanwezig is om alles te laten werken.
In totaal draaien er nu 3 netwerken, 1 boven en 2 beneden/ kelder, waarbij het NAP is gelinkt vanuit de bovenste router.

Meestal werken we met ca. 10 collega's draadloos (laptops) en werkt het redelijk....
Maar vooral op de dinsdag zitten er hier in totaal 40 mensen op wifi / laptops en gaat wifi/ internet er regelmatig uit
Meestal ziet je laptop de netwerken wel, geeft keurig aan dat er verbinding is en kun je ook proberen de verbinding te leggen.
In het slechste geval lukt dit niet en blijft hij hangen en krijg je time outs. Als je wel kunt verbinden, dan kun je vervolgens het internet niet opkomen...

Een en al frustratie.....

Is er iemand die hulp kan bieden, dan wel eens langs kan komen/ instellingen checken. Of wellicht me zo al kan vertellen dat de routers het niet trekken en ik beter kan uitkijken naar .....routers??

Ik hoor graag van u. Alvast bedankt.
Pauwel

Heb je het probleem al aangekaart bij de firma die de installatie heeft gedaan? En is het vanaf het begin ook duidelijk gemaakt dat de mogelijkheid bestond dat er zoveel mensen draadloos konden connecteren?
Terzijde, ik werk ook in de ICT maar Sitecom kom ik in België toch niet veel tegen als bedrijfsoplossing. Tenzij misschien bij heel kleine kmo's. Professioneel draadloos materiaal kan je bv. beter betrekken bij merken als Cisco (en ik heb het niet over linksys), Juniper/Trapeze, Xirrus, Ruckus of Aruba.

Geachte contrazoom.
De firma die de installatie deed is een bedrijf welke vaak door de provider UPC wordt gebruikt. Ik ben ook door UPC op hun bestaan gewezen.
Degene die de installatie deed heb ik gevraagd of de routers wel voldoende dekking gaven en of het een probleem was dat er verschillende hoeveelheden mensen wireless op werken. Deze gaf te kennen dat de routers prima daarvoor geschikt waren....

De merken zoals jij ze benoemd (her)ken ik niet....maar goed ben dan ook een leek!
Ik heb ook geen idee wie ik benaderen moet, omdat het vorige bedrijf dat hier was ook een professioneel ict bedrijf is....dus daar verwacht ik dan van als leek,
dat als iets niet/ nooit gaat werken, je dat meld en dan samen kijkt naar de oplossing....

In ieder geval bedankt voor het benoemen van de merken, zal er eens op googlen!

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou toch voorstellen dat je in de eerste plaats terug contact opneemt met die firma. Bedoel jij met de afkorting NAP Network Access point?

Oplossing

Geachte heer,

Dank u voor uw feedback. Inmiddels heeft het eerste bedrijf die de installatie gedaan heeft een zustermaatschappij ingeschakeld die ook naar de problemen gekeken heeft. Deze hebben na overleg de bestaande sitecom routers vervangen voor een UniFi systeem (3 platte ufo's aan het plafond).
Tot op heden werkt het perfect en het bereik is er ook enorm mee gegroeid, kan nu zelfs bij de buren op de koffie en gewoon bereik houden.

Dank u voor uw hulp!

Met vriendelijke groet,
Pauwel Perbal

Hallo Pauwel
Blij te horen dat het nu prima werkt. En het hoeft niet zo formeel hoor:p
Succes
Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan