Maximaal aantal karakters in Excel cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

asmeets

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Berichten
47
In een macro die ik geschreven heb wordt een database query uitgevoerd en de inhoud in een excel woksheet geplaatst. Ook grote stukken tekst kunnen hiermee opgehaald worden. En daar gaat het fout. Het lijkt er op dat er een grens is aan het maximaal aantal karakters dat je in een cel kunt plaatsen. helaas kan ik het niet in het help vinden.

Weet iemand of dit inderdaad het geval is en wat in dat geval het maximaal aantal karakters mag zijn. Als je dan ook nog weet of je door het ' mergen' van cellen meer karakters kwijt kunt zou ik het helemaal geweldig vinden.

Ad
 
Welke versie gebruik je van Excel?

In 2003 is het aantal karakters dat in één cel weergegeven en geprint kan worden 255. In 2007 32.000.

Zie ook: Microsoft en MSDN Blog

Ik heb echter geen idee of er omheen gewerkt kan worden... :eek:
 
Laatst bewerkt:
Oude versie van Excel

De versie van Excel waar ik mee moet werken is nog net niet antiek. Het betreft de versie uit office 97. Als ik de maximale lengte weet, kan ik de lengte van het uitgevraagde attribuut bepalen, en splitsen (1 of meerdere malen).

Dat wil ik dan in de ondergelegen cel plaatsen. Met een paar tellers kan alles wel gereguleerd worden. Weet jij toevallig of het mergen van twee cellen het aantal karakters dat gebruikt kan worden verdubbelt? Dat zou nog mooier zijn.

Ad
 
tot en met 2003 is het aantal karakters dat in één cel weergegeven en geprint kan worden 255.

En ik heb helaas geen idee of het mergen van cellen daar verschil in maakt. Lijkt mij logisch van wel, maar hey niet alles is logisch :confused:

Probeer het gewoon uit in excel... vul 2 cellen met het maximum aantal tekens en probeer ze dan samen te voegen en evt. extra tekens er bij te zetten in de merged cel. Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan