Maximaal ram geheugen XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

leen123

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2005
Berichten
116
Hallo , ik wil het maximum aan geheugen plaatsen in mijn pc
voor Windows XP SP 3 is dat volgens de kenners op deze site 3072 Mb , dus ik kan er nog
1024 mb bijdoen want ik heb op dit moment 2048 mb , maar ik had ook ergens gelezen dat van het maximum ram je het geheugen van je grafische kaart moet aftrekken want als je dan het maximale hebt van 3072 mb in je moederbord maar je hebt ook nog 512 mb op je grafische kaart , dat dan je systeem niet lekker draait en onstabiel wordt . Is dat zo ?

Moet je het geheugen van je grafische kaart mee optellen ? Als dat zo is kan ik er dus maar 512 mb upgraden in mijn moederbord i.p.v. 1024 mb omdat mijn grafische kaart ook 512 mb heeft . Ik weet het niet .

Bedankt , Groetjes Leen
 
Tegenwoordig hebben die grafische kaarten hun eigen geheugen aan boord dus dat is het probleem niet meer. Als je on-board video hebt (op je moederbord dus) dan zou het wellicht zo kunnen zijn maar onwaarschijnlijk.
Gewoon die gig erbij zetten!

Ron
 
ER is onderscheidt tussen max geheugen op win 32bit en 64 bit. 32 bit herkend max 3,2 gig (ongeveer), 64 bit veel meer.

Dan ligt het nog aan je moederboard hoeveel deze ondersteunt.

Het geheugen van je videokaart is alleen belangrijk als dit een onboard kaart is die ram wegsnoept. Een losse kaart heeft eigen geheugen. En nee dat tel je dan dus niet bij je ram op.
 
Da,s duidelijk nu , Mooizo ! Bedankt voor de reacties :)
dan ga ik er nog 2 modules bijkopen van 512 MB

Groetjes Leen
 
En jou moederboard kan 3 gig aan? Dat heb je al uitgezocht? (gok van wel, maar zeker weten is toch wel fijn lijkt me)
 
En jou moederboard kan 3 gig aan? Dat heb je al uitgezocht? (gok van wel, maar zeker weten is toch wel fijn lijkt me)

Jahoor , In addition this ASRock ALiveDual-eSATA2 can be equipped with a total of 4 memory modules and
is thus upgradeable up to 8GB memory (the total amount depends on the operating system used).
The allocation for the DUAL Channel memory assembly is mentioned in the user manual and
should be followed exactly. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan