maximale beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

kesselsnick

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
Beste, forumleden :rolleyes:

Na een paar jaar geleden de finaciele gevolgen te hebben ondervonden van een hacker die achter mijn paypal rekening was gekomen ben ik zeer erg gesteld op goede computer bescherming.

Na vandaag een nieuwe computer te hebben gekocht en geinstalleert ben ik opzoek naar de beste bescherming die er op de markt is.

Ik wil ervoor zorgen dat het vrij wel onmogelijk wordt om mijn computer te kunnen hacken vandaar dat ik opzoek ben naar een goede antivirus en een goede firewall software.

Het mag gerust wat kosten dus als iemand iets weet laat maar horen.
Ik ben op de hoogte van de commerciele antivirus programmas maar vroeg me af of er toch nog wat beters is te krijgen dan bijvoorbeeld de standaard Kaspersky of Norton ik bedoel dus echt professionele bescherming.

M.V.G

Nick Kessels

Je wilt een goede bescherming voor je PC ? Stap A: "Gooi windows overboord, en installeer een OS zoals Linux of BSD" ...

Maar dan nog is het mogelijk om jouw Paypal account te hacken als ze dat écht zouden willen ;)

Als anti-virus software zou ik voor Panda antivirus gaan (windows/mac) indien je windows op je computer wilt houden. Norton is afgeraden omdat dit een heel zwaar programma is wat veel prestaties van jouw computer wegneemt. Als je een router met een NAT functie hebt, ben je al goed beveiligd. NAT is een soort virtuele firewall dat ervoor zorgt dat alle computers binnen het netwerk geen gehoor geven aan ping acties van potentiële hackers waardoor het netwerk eigenlijk onzichtbaar is voor de buitenwereld. Let op jouw internetgedrag: Klik niet meteen alles aan, vermijd .tk domeinen en ik adviseer google Chrome te gebruiken (veiligste browser en altijd up-to-date).

Let op .exe programma's van onofficiele ontwikkelaars. Vooral wanneer ze van massa-download sites komen (mega-upload e.d.). Ze kunnen misschien wel goed werken maar er is kans dat er nog een virus naast draait!

Eens in de 3 maanden de computer onderhouden met CCleaner, scannen met Malwarebytes anti-malware en Norman malware cleaner (bij het e-mail adres gewoon een willekeurig adres invullen zoals piet@jan.nl want alles word geaccepteerd). Natuurlijk ook een scan draaien met jouw huidige antivirus programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan