• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

maximale diepte van een treeview

cow18

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Besturingssysteem
Windows
Office versie
Excel365
goeie morgen,

voor diegene die daarmee ervaring hebben :
Heeft een treeview een maximale diepte ? Ik vind daar nergens iets over maar de mijne gaat wel in de fout bij >255 (lijkt me anders wel een logische grens, moest die bestaan).

En dan had ik gedacht, zou ik het lef hebben om eens je die grens overschrijdt, je die als node opnieuw zou mogen toevoegen helemaal voorin, zodat je opnieuw vertrokken bent voor een nieuw path van 255 ...

Mijn treeview niet (ik kon tot 400 diep gaan, bij 512 ging het mis). Maar de snelheid zou wel eens tegen kunnen vallen.

Laatst bewerkt:
Even een lijstje opgezocht en dit is wat ik vond ->
File SystemMaximum Directory DepthLimiting Factor
ext4 (Linux)Effectively unlimitedMaximum path length (typically 4096 bytes)
XFSEffectively unlimitedMaximum path length (4096 bytes)
BtrfsEffectively unlimitedMaximum path length
NTFS (Windows)Effectively unlimitedPath length (260 characters by default, ~32,767 with long paths enabled)
APFS (macOS)Effectively unlimitedMaximum path length (typically 1024 bytes per component, 1024–4096 bytes total depending on API)

Met de juiste tool moet het dus kunnen, want het filesystem kan het wel aan. Beperkende factor is dan de maximale padlengte.

Maar waarom zou je zoiets in hemelsnaam willen? Is toch niet meer mee te werken. En als het om een geautomatiseerd proces gaat kun je beter alles in 1 map knikkeren en de index in een database bijhouden. Heeft meerdere voordelen boven het filesystem gebruiken.

Ik had over het hoofd gezien dat het om het pad gaat, dat heeft een karakter-lengte-grens in veel systemen, niet zozeer een diepte-grens. Onze treeview kent geen karakterlengte beperking die voor directory paden relevant zou kunnen zijn (met name omdat typisch iedere map 1 node representeert)

Als ik je goed begrijp:

Dit lukt hier:

Code:
    TV_01.Nodes.Add , , "N_1"
    For j = 2 To 2000
        TV_01.Nodes.Add "N_" & j - 1, 4, "N_" & j, "N_" & j
    Next

@jkpieterse, die treeview van jou dat is toch geen klassieke treeview, die heb je zelf nagebouwd/verbeterd ?

@snb, ja zolukt het inderdaad, ik zal mijn fullpath anders eens anders doen.

Die is geheel in VBA nagebouwd omdat destijds de treeview niet voor 64 bit beschikbaar was. En deze werkt ook in Mac Excel

Terug
Bovenaan Onderaan