Maximale downloadsnelheid veel lager dan speedtest.net

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomaat19

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2013
Beste helpers,

Ik vraag mij af waarom mijn gerealiseerde downloadsnelheid (usenet/torrents/internet) zoveel lager is dan de snelheid die websites als speedtest.net constateren. Speedtest.net geeft mij een veelbelovende 5.5 Mb/s, terwijl ik in de praktijk nooit boven de 0.7 Mb/s uit weet te komen :confused:. Waar kan deze vertraging aan liggen en (hoe) is dit op te lossen? Alvast bedankt!

Je maximale downloadsnelheid met Torrents is afhankelijk van de maximale uploadsnelheid van de aanbieder.
Als je voor Usenet een payed server gebruikt is het afhankelijk van het abonnement dat je daar hebt.

Beste tomaat19,

de bestandsgrootte (& de download snelheid in utorret) wordt gegeven in bytes (een reeks van 8 bits)
de download snelheid waar speedtest.net mee werkt (en ook je provider) wordt gegeven in bits (een eentje of een nulletje)

5,5 mega bit is gelijk aan 0,68 megabyte (5,5 / 8 ) dus het klopt

Tomaat19:
Even wat extra info over wat gijs1 terecht opmerkt.
Let er op of de opgegeven snelheid wordt weergegeven in MB (Megabyte) of Mb (Megabit)
Het verschil zit 'm dus in de hoofdletter en kleine letter b.

Ik heb dit probleem ook, tot voor kort kwam ik aan de maximale snelheid, bijna toch.
we hebben een xs4all adsl abo, met 5.2 Mbit/s snelheid, bij speedtest geeft ie +/- 2200 mbit/s aan, maar mn downloads in grabit en spotnet zijn maar zo"n 650 KB/s

gegevens fritzbox:
DSL ready, 52,0 Mbit/s 5,2 Mbit/s
LAN connected (LAN 4)
WLAN enabled, secured
DECT enabled, one cordless telephone registered
USB no device connected

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan