Maximale grote Accessbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaavya

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2012
Ik heb een behoorlijk aantal gegevens wat ik wil verwerken.
Ik probeer het nu in Excel, maar die loopt steeds vast.

Het gaat dan ook om zo'n 200.000 rijen en 12 kolommen die allemaal volledig gevuld zijn en waar ik vervolgens wat berekeningen op los wil laten.

Ik denk eraan om over te gaan op Access, maar vraag me af of ik hier tegen hetzelfde probleem aanloop. Vastlopen en na, soms wel, 10 minuten weer verder kunnen gaan enz.

Voor 2010 worden hier de limieten genoemd en voor 2007 hier. (Kijk ook even naar het omzeilen van de beperkingen zoals Microsoft die zelf geeft)

Laatst bewerkt:
Access is een veel beter alternatief voor het opslaan en verwerken van gegevens dan Excel. Het zal ook veel sneller werken omdat je enkel gegevens kan opvragen die je wil gebruiken.

Je moet geen zorgen maken over de hoeveelheid omdat Access toch wel enkele miljoenen records kan opslaan.

Bij meer dan een miljoen rijen misschien toch eens SQL Server overwegen.

Dat moet je toch even uitleggen....

In de link naar Access 2010 die iemand me eerder gaf staat: Aantal objecten in een database 32.768

Daarmee wordt bedoeld (vermoed ik, gezien het feit dat het een algemene 'beperking' is): het aantal queries, tabellen, formulieren en rapporten. Het totaal daarvan kan niet groter zijn dan 32.768. Ik moet de eerste db nog tegenkomen die daarbij in de buurt komt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan