Maximale hdd op CUV4X

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunatic

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Goedennacht,

Ik wil een nieuwe harddisk aanschaffen. Nu heb ik een Asus CUV4X, maar kan ik nergens wat de maximale grootte van de harddisk mag zijn.

Is er iemand die mij dit kan vertellen???

Thanx!

volgens mij is je typenummer wat je nu opgeeft niet helemaal compleet, als ik op internet zoek vind ik iets over de Asus CUV4X-D en de -E maar niet zonder die toevoeging.

Welke van die heb jij? of misschien nog mnet een andere letter er nog achter kan misschien ook nog

Geplaatst door Robbert1978
volgens mij is je typenummer wat je nu opgeeft niet helemaal compleet, als ik op internet zoek vind ik iets over de Asus CUV4X-D en de -E maar niet zonder die toevoeging.

Welke van die heb jij? of misschien nog mnet een andere letter er nog achter kan misschien ook nog

De CUV4X bestaat gewoon, alleen ik kan inderdaad ook niet zo snel achterhalen tot welke HDD grootte ondersteund wordt. Mocht de bios de HDD van jouw keuze niet ondersteunen bestaan er ook nog 'bios-overlay' programma's, deze zijn te vinden bij de HDD fabrikant.

http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=CUV4X&Type=Latest

Ik heb een Asus CUV4X, zonder toevoegingen.

Ik hoop wel dat iemand weet hoe groot de hdd mag zijn. Ik zou liever een passende hdd kopen, dan dat ik mijn bios aan moet passen.

Is het trouwens zo dat als je mobo ATA66 (zoals de CUV4X) ondersteunt, dat een ATA100 hdd niet zal werken??? Of gaat dat toch wel?

Met een Bios-overlay programma, pas je het Bios niet aan.
Je omzeilt het Bios met dat programmaatje, waardoor een grote schijf, die normaal niet herkend wordt, ineens wel herkend kan worden.:)

Geplaatst door Lunatic

Is het trouwens zo dat als je mobo ATA66 (zoals de CUV4X) ondersteunt, dat een ATA100 hdd niet zal werken??? Of gaat dat toch wel?
`

Nee hoor, al neem je een ATA 133 hdd, dan zal die gewoon werken, weliswaar op de langzamere snelheid van je moederbord, maar verder geen enkel probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan