• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Maximale hoogte van een berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendy028

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Hallo,

Wie kan mij helpen. Ik ben aardig bekend met Excel, maar hier kom ik even niet uit of ik denk misschien te moeilijk. Dus als jullie even mee kunnen kijken zou dat erg fijn zijn.

Ik wil in de berekening (zie bijlage) het getal in G1 verdelen over de 4 cellen G4 tot G7 op basis van de percentages, maar het berekende getal mag niet boven het getal in kolom E uitkomen. De hoeveelheid die overblijft moet opgeteld worden bij de cellen die nog niet tot de volledige hoeveelheid zijn ingevuld.

Volgens mij is het niet mogelijk om dit allemaal in één formule te doen, dus als de berekening in meerdere stappen moet gebeuren hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt!

gr. K

Bekijk bijlage Voorbeeld2.xlsx

begrijp de opzet niet, die aantallen kloppen totaal niet met de verdeelsleutel ! :confused:

Ik begrijp het ook niet helemaal, dus ik heb een voorbeeldje opgezet met mijn aannames, maar dan blijf ik toch nog met een vraag zitten, want hoe bepaal je aan welke regio's je de hoeveelheid toewijst dat overblijft?

Daarom heb ik het beredeneerd via stappen want ik weet niet zeker of je dit bedoelt én het is mij dus niet duidelijk waar je met het overschot naar toe wil. Zoals ik het lees begrijp ik uit je omschrijving dat het overschot opgeteld mag worden bij de 'Nog niet volledig ingevuld'. Maar bij welke regio's dan?
Zie bijlage.

Gr. Mirjam

Bijlagen

@ Leotaxi: Lijkt mij ook, maar we weten nog niet haar achterliggende gedachte.
@ Wendy028: Ben benieuwd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan