Maximale lengte pad en bestandsnaam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard1970

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Besten,

Via VBA wordt in een routine een backup van een excelbestand opgeslagen:
SaveCopyAs ()
Tussen haakjes staat de naam van de schijf op het netwerk, de mappenstructuur en de bestandsnaam. Bijv. iets als:
Code:
"G:\Organisatie\district\centrum\wijk\postcodegebied\medewerker\" & "backup+ bestandsnaam.xls").

Mijn vraag: Is er een maximum aan het aantal karakters dat gebruikt kan worden bij het opslaan?

Richard

Laatst bewerkt:
Hoi Wigi,

Ik heb in de helpfile van Excel gezocht onder "Specificaties en limieten van Excel", maar kon daar niets vindnen.

Bedankt voor je antwoord. Ik ben maar eens wat gaan testen en heb het volgende gevonden.
De bestandsnaam en het gehele pad mogen maximaal 225 karakters bevatten om nog te worden geopend in Excel. Maar opslaan lukt dan niet. 224 karakters opslaan lukt nog wel.
Vanaf 226 karakters wordt een foutmelding weergegeven bij het openen van het bestand.
Wanneer het geheel 254 karakters lang wordt, komt Excel met een DDE melding dat de foutmelding te lang wordt om te worden weergegeven.

Leuk om te weten.
Nu weer terug naar de ontwerptafel om de mappenstructuur van mijn klant eens te bekijken!

Groeten,
Richard

Toevoeging: Het wordt nog mooier. Ik had een eenvoudige macro en als ik die gebruikte om het bestand op te slaan, kwam het in de map Mijn documenten terecht! Dit heb ik helaas niet meer kunnen reprocuderen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan