Maximale RAM door Moederbord/Processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo allemaal,

In mijn pc heb ik nu 2,5 GB RAM zitten. Vista (64-bits) geeft aan dat er maar 2 GB in zit. Niet alleen Vista doet dit maar alle besturingssystemen doen het. 2 GB is dus het maximale aantal RAM dat ik in mijn moederbord kan stoppen.

Ik wil nu meer RAM erin stoppen. Ik weet alleen niet of 2 GB het maximum aantal RAM is van mijn Moederbord (ERC410Mÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ (iets van Acer)) of van mijn Processor (Intel Pentium 4 524).

Hoe zou ik hier achter kunnen komen?

Alvast bedankt,

Geert

Goedemiddag,

Je hebt waarschijnlijk een onboard videokaart die de rest van het geheugen pikt.
Misschien levert pc wizard wat meer gegevens voor je op

Goedemiddag,

Je hebt waarschijnlijk een onboard videokaart die de rest van het geheugen pikt.
Misschien levert pc wizard wat meer gegevens voor je op

Ik heb wel een onboard videokaart, maar ik heb er een PCIe videokaart bij gezet. De onboard kaart gebruik ik niet meer.

In PC Wizard zie ik bij processor L1 Cache enz. staan. Is dat hoeveel RAM mijn processor ondersteund?

Bij Moederbord zie ik bij Fysiek Geheugen en dan bij Max. Geheugengrootte 6144 MB. Is dat de maximale hoeveelheid van mijn moederbord? Fysiek geheugen was toch geheugen op de HDD dat als RAM werd gebruikt?

heb je de onboard videokaart ook uitgeschakeld dan? Via [start]>[configuratiescherm]>>[hardware]

Maarreh... waarom zou je in (bijna) 2010 nog gaan investeren in een P4 systeem? Beetje zonde van het geld. Dat platform is ondertussen behoorlijk ingehaald door de stand der techniek. Ik bedoel.. je koopt nu immers ook geen nieuwe VHS-videorecorder meer...?
Wil je het hele ding gewoon een beetje soepeler laten lopen, zonder er geld aan uit te geven, gooi dan Vista eraf en doe een stap over naar XP of Windows 7.

Laatst bewerkt:
heb je de onboard videokaart ook uitgeschakeld dan? Via [start]>[configuratiescherm]>>[hardware]

Maarreh... waarom zou je in (bijna) 2010 nog gaan investeren in een P4 systeem? Beetje zonde van het geld. Dat platform is ondertussen behoorlijk ingehaald door de stand der techniek. Ik bedoel.. je koopt nu immers ook geen nieuwe VHS-videorecorder meer...?
Wil je het hele ding gewoon een beetje soepeler laten lopen, zonder er geld aan uit te geven, gooi dan Vista eraf en doe een stap over naar XP of Windows 7.

Wat is een P4 systeem?

P4 = Pentium 4

ondertussen zijn we al een aantal generaties processoren verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan