Maximale temperatuur Nvidia Asus 7950GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiphopsteven

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hallo, ik heb al vanaf het begin dat ik mijn videokaart heb gekocht (ongeveer 2 jaar geleden) last van een hoge GPU temperatuur. Het is een Nvidia Asus 7950 GT. Als ik normale dingen met mn comp doe zoals msn, word enzovoort ligt de temperatuur rond de 79 graden Celsius, als ik aan het gamen ben loopt de temperatuur op tot de 100 graden Celsius.. ik vind dit toch een tikje hoog.. of is dat normaal met deze videokaart? ik heb een super grote fan op mn CPU zitten (dus geen standaard) en verder nog 5 Fan's in mn kast om de airflow te bevorderen.. maar dat maakt weinig blijkbaar.. verder als ik met EVERERST kijk zie ik dat de GPU ventilator snelheid bij normale dingen op de 25% zit en als ik aan het gamen ben loopt die op naar de 30%. misschien dat dat een beetje verhoogd moet worden zodat ie een beetje beter koelt.. maar moet je dat ook in je BIOS doen? ik hoop dat iemand mij kan helpen..

Mvgv Steven

Bijlagen

• temperaturen voor.jpg
    temperaturen voor.jpg
    100,8 KB · Weergaven: 33
  • temperaturen na.jpg
    temperaturen na.jpg
    106,3 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Goed kaartje als hij het al zolang volhoud met die temps :)

maar als je Ntune download van nvidia kun je alles instellen.
Gewoon ff fan speed omhoog gooien

http://www.nvidia.com/object/ntune_5.05.54.00.html

Volgensmij zit er ook Nvidia monitor bij. Hiermee kun je je temp ff monitoren

Edit:
Kaartje moeten rond de 80graden hangen tijdens het gamen.

ik zie dat everest wel 4 graden meer aangeeft dan het Nvidia programma.. misschien dat het daar ook aan ligt:P

dan loopt ie met spelen nog steeds 96 grden. Dus nog steeds te hoog

Misschien moet je het koelblok eens opnieuw op de GPU monteren en dan gelijk de oude pasta vervangen. 't Kan zijn dat de warmtegeleiding en het contact slecht is door schokken/transport of iets dergelijks.

even een update, ik heb de fansnel heid een tijdje op 100% laten draaien om te kijken hoeveel de temperatuur zou dalen.. maar na een minuutje of 5 sloeg de fan automatisch weer terug naar 25% en de temperatuur zat nogsteeds rond 69 graden celcius zonder te gamen... Verder als ik crysis speel gaat de fansnelheid wel naar 50 tot 60% maar word de kaart nogsteeds rond de 100 graden.. misschien is het inderdaad een goed idee de koelpasta even een keer te vervangen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan