Maximale temperatuur videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

snipeurass

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Hallo,
Ik heb laatst het programma Speedfan v4.45 gedownload om na te gaan wat de temperatuur is van mijn pc.
Ik ben erachter gekomen dat na ongeveer 2uur gamen de temperatuur op ongveer 90graden celcius staat.
Dat leek mij veel te hoog.
Ook de zijkant van mijn behuizing voelde erg heet aan.
Weten jullie wat de max. temp. is voor je pc?

Ik heb 2 AUX fans in mijn computer.
En hier zijn verdere specs.

Videokaart : XFX Radeon HD 6970 http://azerty.nl/0-2963-364821/xfx-radeon-hd-6970-grafische.html
Processor : Intel core I5 2500k 3.3GHz ( Nog niet overclockt) http://azerty.nl/0-2532-363903/intel-core-i5-2500k-3-3-ghz-.html
Behuizing : Aerocool Syclone II http://azerty.nl/0-1044-365023/aerocool-syclone-ii-midtower.html

Alvast bedankt voor jullie reacties :thumb:

Alle specs van de componenten zijn terug te vinden op internet.
Ik zou als eerste stap eerst eens rustig kijken of je geen koeling probleem heb. Maak de pc goed schoon van binnen. Zorg dat er goed aangezogen en weggeblazen kan worden, of te wel de luchtstroom moet goed zijn. Probeer alle bedrading zo strak mogelijk tegen de behuizing aan te leggen of in de meestal aanwezige houders. Dit zorgt er voor dat de lucht gewoon goed door de pc kan stromen.
Daarna zou je kunnen proberen een zwaardere fan in de pc te zetten zodat je meer koeling hebt.

Ik neem aan dat er meer mensen zijn die je nog meer tips kunnen geven maar ik zou zelf eerst beginnen met deze stap.

grtjs jjw

Het is inderdaad aan de hoge kant, nu zie ik wel erg wat negatieve ervaringen over deze kaart van xfx.

Laatst bewerkt:
Alle specs van de componenten zijn terug te vinden op internet.
Ik zou als eerste stap eerst eens rustig kijken of je geen koeling probleem heb. Maak de pc goed schoon van binnen. Zorg dat er goed aangezogen en weggeblazen kan worden, of te wel de luchtstroom moet goed zijn. Probeer alle bedrading zo strak mogelijk tegen de behuizing aan te leggen of in de meestal aanwezige houders. Dit zorgt er voor dat de lucht gewoon goed door de pc kan stromen.
Daarna zou je kunnen proberen een zwaardere fan in de pc te zetten zodat je meer koeling hebt.

Ik neem aan dat er meer mensen zijn die je nog meer tips kunnen geven maar ik zou zelf eerst beginnen met deze stap.

grtjs jjw

Alles is vrij goed schoon binnen en de lucht kan ook goed doorstromen.
Ik weet zeker dat het ook echt aan de videokaart ligt, want als ik mn hand voor de 2 case fans houd dan voelt het best koud aan.
Op het programma staat ook dat alleen de videokaart erg warm wordt.
Maar kan je dit niet aanpassen in je bios ofzo?
Bedankt voor het reageren.

Het is inderdaad aan de hoge kant, nu zie ik wel erg wat negatieve ervaringen over deze kaart van xfx.

Ja het raarste is als ik bij de game de graphics op zijn laagste zet dat de videokaart ongeveer even warm blijft.

probeer anders eens met perslucht de koelvinnen IN het afgesloten blok van de videokaart stofvrij te maken, ik denk dat je beter af wal geweest om een betere kaart met betere koeling te halen, een dual fan opstelling van msi of dergelijk.

Dat de lucht koel aanvoelt zegt niet zo heel veel. Een computer kast is niet lucht dicht gemaakt dus valse lucht kan de kast altijd aanzuigen.
Toch is het echt stap 1 goed te kijken of alles schoon is.
Perslucht is een goed idee idd van Royb3 en een dual fan kan nooit geen kwaad.
Daarnaast, een graphic kaart zal altijd behoorlijk warm worden, die heeft behoorlijk wat reken werk te doen. Als deze dicht tegen de behuizing aanzit dan voelt het daar warm.
Heb je ook problemen met gamen? Valt de kaart soms uit?
En een goede lucht stroom is echt belangrijk. Probeer de kaart op een ander slot zodat de kaart meer lucht krijgt.

Het zijn allemaal mee denk ideeen van ons.

grtjs jjw

Probeer eens speccy , speedfan laat mijn cpu 90 graden zien wat niet klopt dus dit kan bij joun videokaart ook het geval zijn.
En trouwens als je videokaart 90 graden wordt dan schakelt hij zichzelf uit wat bij jou niet het geval is...

Met speedfan moet je opletten dan zelfs waneer je hem afsluit de fan speeds die via speedfan zijn ingesteld op die snelheid blijven draaien..

Probeer eens speccy , speedfan laat mijn cpu 90 graden zien wat niet klopt dus dit kan bij joun videokaart ook het geval zijn.
En trouwens als je videokaart 90 graden wordt dan schakelt hij zichzelf uit wat bij jou niet het geval is...

Met speedfan moet je opletten dan zelfs waneer je hem afsluit de fan speeds die via speedfan zijn ingesteld op die snelheid blijven draaien..

Schakelen alle videokaarten automatisch uit bij 90 graden?

nee een videokaart die te heet word crashed vaak gewoon met een blauw scherm
en als je echt peg hebt dan krijg je ook artifects te zien en dan is je kaart ten doden opgeschreven

verder kunnen videokaarten redenlijk wat hitte hebben 90 graden is erg warm idd
wellicht wat nieuwe thermal paste erop en ik hoop ook dat je fan Vol uit draait zodra deze gestressed word
zo niet dan zal dat waarschijnlijk het probleem zijn dan staat automatische fan control uit en die moet je wel aan zetten

de maximale tempratuur voor de HD6970 is 110C graden dus je zit nog in de safe zone
ik zie ook dat je de reference kaart hebt die koelen nou eenmaal wat slechter

Laatst bewerkt:
probeer eens een ander programma om je temp mee uit te lezen...
speedfan is niet altijd betrouwbaar -

AMD heeft zijn eigen programma om tempraturen te kunnen zien
AMD Overdrive zit standaard bij de Catalyst Control Center in begrepen

AMD heeft zijn eigen programma om tempraturen te kunnen zien
AMD Overdrive zit standaard bij de Catalyst Control Center in begrepen

Klopt idd .
@Ts , ik moet je wel waarschuwen dat waneer je amd overdrive opent dat je NIKS moet veranderen !
Gewoon alles laten hoe ze nu zijn.

Als je er geen verstand van hebt en je verandert een of andere setting dan is het goed mogelijk dat je je videokaart gedag kan zeggen :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan