Maximale Temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackadder

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Ik zat te zoeken maar ik kan het maar niet vinden. Ik zoek namelijk de maximale temperatuur voor de volgende processors:

- Intel Celeron
- Intel Pentium 3
- Intel Pentium 4
- Intel Pentium Xeon
- AMD Athlon
- AMD Duron
- AMD Opteron

Ik hoop dat iemand mij kan helpen Ikzelf zit al uren lang te zoeken naar die informatie en op de site van Intel of AMD kan ik niks vinden zelfs op google.nl.

de officiele maximale temperaturen van een P4 en AthlonXP liggen boven de 90 graden.

Kijk... het is natuurlijk niet lekker... maar zolang die de 90 niet haalt is er in princiepe niks aan de hand.

Volgens mij was het voor de P4 75C en de AthlonXP 85C.

Athlon XP 85 graden?????

deed je toch iets verkeerd denk ik...

het is een eitje om de xp's onder de 50 te houden hoor en ik krijg hem zelfs nooit boven de 40.
sorry voor het opscheppen maar moest gewoon ff zeggen dat 85 graden voor een gewone XP toch echt hoog is voor een flinke pc

Geplaatst door kwaksmak
Athlon XP 85 graden?????

deed je toch iets verkeerd denk ik...

het is een eitje om de xp's onder de 50 te houden hoor en ik krijg hem zelfs nooit boven de 40.
sorry voor het opscheppen maar moest gewoon ff zeggen dat 85 graden voor een gewone XP toch echt hoog is voor een flinke pc

:rolleyes:

Heb je de vraag wel goed gelezen?? Het gaat om de maximale temperaturen wat de diverse processors aan zouden moeten kunnen, niet hoeveel graden jouw processor is.

Dicht bij die maximale grens koelen is echt niet aan te raden, je processor schijnt er namelijk flink van naar de hemel te gaan. Klopt dit, en waardoor komt dit eiglijk?

Alle spullen die (erg) heet worden tijdens gebruik en na gebruik weer afkoelen hebben dus te maken met een behhorlijke uitzetting en krimp van het materiaal, daardoor ontstaat een soort materiaalmoeheid (broosheid) en dat is niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan