gjgoot
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 dec 2002
Hallo allemaal,
Na een tijd afwezig te zijn op dit forum heb ik weer een brandende vraag.
Het gaat hierom:
Een vakantie huisje moet worden voorzien van een watervoorziening.
We gaan ervan uit dat er versprijd over het jaar 6 weken zijn wanneer er water nodig is.
We willen graag regenwater gaan opvangen in een watertank, deze tank heeft een inwendig volume van 18m³.
Het nivau in de tank wil ik graag simuleren. Daarvoor heb ik een aantal weerstations opgezocht en deze data verwerkt in excel.
ik heb nu 3 kolommen(voor 365 rijen):
Het probleem is dat ik het niet voor elkaar krijg een cel can maken waarin het nivau van de tank wordt weergegeven.
Als er op een gegeven moment 18m³ in de tank zit moet de volgende dag daarmee verder worden gerekend. Daarbij komt dat wanneer er verbruikt wordt, er ook wel regen valt.
het wordt een wirwar van verwijzingen en soms kom ik in een cirkel uit.
wie kan me hiermee helpen?
alvast bedankt
Na een tijd afwezig te zijn op dit forum heb ik weer een brandende vraag.
Het gaat hierom:
Een vakantie huisje moet worden voorzien van een watervoorziening.
We gaan ervan uit dat er versprijd over het jaar 6 weken zijn wanneer er water nodig is.
We willen graag regenwater gaan opvangen in een watertank, deze tank heeft een inwendig volume van 18m³.
Het nivau in de tank wil ik graag simuleren. Daarvoor heb ik een aantal weerstations opgezocht en deze data verwerkt in excel.
ik heb nu 3 kolommen(voor 365 rijen):
- cummulatief gevallen water,
- cummulatief verbruikt water,
- en het verschil tussen deze 2
Het probleem is dat ik het niet voor elkaar krijg een cel can maken waarin het nivau van de tank wordt weergegeven.
Als er op een gegeven moment 18m³ in de tank zit moet de volgende dag daarmee verder worden gerekend. Daarbij komt dat wanneer er verbruikt wordt, er ook wel regen valt.
het wordt een wirwar van verwijzingen en soms kom ik in een cirkel uit.
wie kan me hiermee helpen?
alvast bedankt