maximaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Hoi,

Als ik IE of OE open, dan is het scherm niet helemaal gevuld. Het vakje bovenin van het mini-en maximaliseren van het scherm, staat dan standaard in het grote blokje (maximaliseren). Ik zou het graag andersom (en dat is toch normaal of niet....?) willen hebben.
Kan ik dat ergens instellen?????

Hmmm, hopelijk is er iemand die snapt wat ik bedoel...
 
met de kurser van de muis op de hoek en dan naar beneden trekken met de shift, ingedrukt, dacht ik? als je de pagina dan weer opend moet hij gewoon groot zijn!
 
Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)
 
Dat is niet wat ik bedoel...het scherm is al wel groot, maar vult niet helemaal op. Als ik dan op het hokje van maximaliseren klik, dan verspringt ie iets naar boven en naar de zijkant (is maar een cm ofzo). Maar ik word daar erg kregel van dat ik dat iedere keer aan moet passen (Sorry, ben een maagd (sterrenbeeld);) en erg pietluttig in dit soort dingen).
Ik heb gedaan wat je zei, Gezina, maar dat schiet niet op. De hokjes van mini en maxi blijven in de verkeerde volgorde staan.
 
Gut, nou je het zegt, als ik op dat vierkantje klik krijg ik er ook iets meer scherm voor terug, is mij eerlijk gezegd nooit opgevallen. Slepen wordt idd niet onthouden. Ik zou het verder niet weten, er is wel een progje AutoSizer 1.4 voor maar of het doet wat jij wil? (qua extra cm dan :))
 
nou Gezina, mij was het ook niet opgevallen, maar ik ga nog wel eens naar gratispuzzelen.nl en daar hebben ze een aantal dingen op veranderd/aangepast en nu moet ik steeds als ik daar ben, mijn resolutie aanpassen van 800x600 naar 1024x768. Anders krijg ik die legpuzzels niet geheel op mijn scherm te zien.
Dat ik dat steeds moet veranderen vind ik errug vervelend, dan moet ik ook steeds mijn beeld groter slepen en ik vind het allemaal errug klein worden met die 1024x768.

Zodoende moet ik steeds wisselen van resolutie en dat scheelt denk ik dan net die ene cm. Tja, 't is geen wereldprobleem, maar ja.....;)
 
Yep, al meer webmasters kiezen voor 1024x768 en groter, erger mij daar ook steeds meer aan, hele volksstammen hebben nog 800x600 maar ja, who cares. :rolleyes:
 
Afsluiten via bestand

Geplaatst door gezina
Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)


Eerst maximaliseren dan afsluiten via bestand (links bovenin) Als je daarna I.E weer opstart heb je automatisch de laatste instelling.

Groet
Comity
 
Tja, ik begin op een leeftijd te komen dat ik soms wel een leesbril nodig heb:confused:;)
En met die 1024x768 zal ik hem ook al achter de pc nodig hebben. Met 800x600 kan ik het allemaal nog goed zien;)
Nou ja, als het erger niet is.....:D
 
Zelf heb ik 1024x768, want ik vindt 800x600 zo groot. Maar ja, ik draag al een bril voor de pc :D
Kan je als je 1024x768 draait niet naar beeld>tekengrote en daar wat groter gaan? dan zou je puzzel er nog moeten opstaan.

Groetjes
 
geprobeerd, idd het beeld opzich wordt dan wel groter, maar de statusbalk (of hoe heet dat ding) waar start enz. op staat blijft dan in een (voor mij) te kleine letters staan. En dat vind ik niet handig.....
 
Ik denk dat dat even wennen is, had ik ook, maar mijn scherm was 15 inch dus het bespaarde veel plaats en eenmaal gewent dan kon ik niet meer groter gewoon worden.

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan