maximize

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpommes

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2007
ik heb een forum gemaakt.
en als ik die run (F5) en dan op maximize knop druk (naast kruis en minimize) word mijn form wel grooter maar mijn objecten niet.
hoe kan ik dit mee laten gaan?

ty! :D

ik heb een forum gemaakt.
en als ik die run (F5) en dan op maximize knop druk (naast kruis en minimize) word mijn form wel grooter maar mijn objecten niet.
hoe kan ik dit mee laten gaan?

ty! :D

hoi
hier had ik ook last van toen ik een webbrowser ging maken. volgens mij is de enige oplossing je form zo groot maken als 1024x768 en je objecten ook.
doei

Bart Hoogmoed

iets van

Code:
if form1.windowstate = 2 then
'object.height = form1.scaleheight  ' voorbeeld
object.height = form1.height / 5 ' de object word 1/5e van de form-hoogte. Moet je ff uitvissen
end if

iets van

Code:
if form1.windowstate = 2 then
'object.height = form1.scaleheight  ' voorbeeld
object.height = form1.height / 5 ' de object word 1/5e van de form-hoogte. Moet je ff uitvissen
end if

en waar zet ik deze code?
form.load?

in vb6 in de form_resize... andere weet ik eht niet

ps. het ging om het idee

En in VB.NET kun je anchors gebruiken, dan gaat het helemaal vanzelf. Vind ik een van de beste verbeteringen!

Ja, ik gebruik zelf 2005, want ik kan niet iedere nieuwe versie gaan aanschaffen, dat wordt een beetje te prijzig :)

Bij 2005 (en ik verwacht bij 2008 eigenlijk ook) kun je - als je een control uitgekozen hebt - de Property Anchors uitkiezen (staat in de lijst waar je ook de naam, etc kunt kiezen). Deze kun je op top, left, bottom en right instellen. Ik zal vanavond anders wel even een plaatje plakken, moet nu naar m'n werk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan