maximum omvang mappen bereikt (outlook 2010), en nu?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik moet nogal veel e-mails bewaren. ik krijg regelmatig bericht dat de maximale omvang van mappen is bereikt en dat ik moet overbrengen naar archiefbestanden. dat doe ik ook maar het blijft een probleem hoewel ik op automatisch archiveren heb ingesteld (dat geloof ik tenminste, want erg duidelijk is de info niet en ik wil niet dat oudere berichten automatisch verwijderd worden).
ieder keer krijg ik bericht dat ik gebruik kan maken van outlook2003 opslagmappen voor archiveren. die zouden een grotere capaciteit hebben. dat wil ik dus graag. maar kan iemand mij stapsgewijs uitleggen hoe ik die moet maken en daarna kan gaan gebruiiken?
graag hoor ik. alvast bedankt!

Het bestand kun je niet zomaar omzetten in dit formaat. Wat je moet doen is om een nieuw .pst bestand in outlook aan te maken. Vervolgens verplaats je alle emails naar het nieuwe bestand. Als laatste sluit je outlook en vervangt het oude lokatie door het nieuwe bestand. Als dit nieuwe bestand dezelfde naam heeft zal outlook gewoon werken, anders moet je nog even bij de databestanden dit aanpassen.

dank voor je reactie. ik snap het nog niet helemaal. het probleem lijkt nog groter te zijn. ik heb een paar honderd mails uit archieven verwijderd en ook minder belangrijke mappen in dagelijkse bestanden leeggemaakt. Ook de mappen met verwijderde items.
ik kan geen enkel bestand nog verplaatsen nu, wegens 'vol'. Erger nog er komen ook geen berichten meer binnen, ik kreeg geen notificatie van je bericht want vol = vol. en ik heb zoveel weggegooid, hoe los ik dit op?

ze worden wel ontvangen de nieuwe berichten (zie ik aan balkje onderin) maar daarna krijg ik melding dat er fout is opgetreden.

Oei. Dan is het kwaad al geschied. Het slechte nieuws is dat deze fout meestal niet te herstellen is. Als je nog een backup hebt kun je het nogmaals vanuit die backup proberen.

maximum omvang mappen bereikt (outlook 2010), en dit is misschien de oplossing!

Als dit probleem toch nog bestaat, of voor andere lezers:
Je moet eigenlijk je pst comprimeren als je email verwijderd hebt uit mappen (en uit de prullenbak). Dan wordt de pst pas weer kleiner.
Pst comprimeren kun je doen via geavanceerde eigenschappen van de ‘persoonlijke mappen’.

dank voor je reactie, het probleem lijkt inmiddels opgelost (vraag mij niet meer hoe). je uitleg kan ik overigens niet helemaal volgen

Beste JulesS. Dat is regulier onderhoud. Echter ging het hier om een map die al niet meer benaderbaar is. De .pst is dan al corrupt en feitelijk niet meer te herstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan