maximum scherm met veel tralala

Status
Niet open voor verdere reacties.

linketier

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
hoe moet je zorgen dat het programma het voledige scherm scherm en dan iets zegt bv : jo mannekes <== dit op het hele scherm , en als dit kan kan ik het dan ook een foto aan toepassen ?? dingetjes laten bewegen ?? en kleuren aan toepassen ??

Ik weet in ieder geval dat zulke dingen met DirectX en OpenGL kunnen.. vast ook met heel veel andere dingen :P

Google een DirectX tutorial ^^

Niet echt in een C++ programma :rolleyes:

Zoals Arjan al zei zijn er vrij veel libraries die deze mogelijkheden aanbieden, met als meest gebruikte DirectX en OpenGL.
Persoonlijk ben ik voorstander van SDL, dit is een library die als eerste het werken met OpenGL al wat voor jou vergemakkelijkt. Als extra heeft deze ook nog eens de eigenschap cross-platform te zijn, en is er een audio- en game-module aan verbonden.

--Johan

Oh, hehe :D DAar heb je een punt :p

Niet gezien dat het over C++ ging, volgende keer maar beter kijken :o

jeps k heb het 1 keer gedaan maar weet niet meer hoe, mis was t ook wel met
een stukje directx erbij want daar ging ik toen aan beginnen

Misschien is het een idee om C++ object orientated game development is te googlen. Ik heb een boek met ongeveer dezelfde naam op zolder liggen. Alles wat jij wil staat er wel in.

De "2d" bewegende objecten worden sprites genoemd trouwens.

Ik kan 1 deze dagen wel even kijken of ik het boek terug kan vinden, dan kan ik een voorbeeld geven van hoe je je programma full screen krijgt en blijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan