Maximum tempratuur GPU

• Onderwerp starter Onderwerp starter iegj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iegj

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2009
Hallo!

Zouden jullie mij kunnen vertellen wat de maximum tempratuur van een videokaart is? ik heb een NVIDIA GeForce GTX460 en is idle 37 graden en strest iets van 70 graden. is dat te warm? en de maximum tempratuur van een proccesor? ik heb een AMD Phenom X4 die idle 41 graden is en strest iets van 70 graden. zijn deze tempratuuren veilig of moet ik er iets aan gaan doen?

alsvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Op zich valt het wel mee kan altijd koeler natuurlijk hoe wordt nu alles gekoeld?

Gewoon met fans, op de proccesor een en op de videokaart een, wel allemaal fans die er al bij zaten dus ik heb er geen vervangen ofzo. en een fan achter in de kast die warme lucht eruit moet blazen.

kun je mij vertellen bij welke temperaturen ik echt moet gaan oppassen?

Alvast bedankt!

Hoi

Ik kom even terug op het meevallen zie hier en daar zit je dus tegen aan heb je alles al eens stof vrij gemaakt .

ja ik heb vandaag nog heel mijn pc gestofzuigt enz. hij is er alleen niet koeler op geworden. iemand tips om heb nog koeler te krijgen? en is het schadelijk als hij zo warm is?

Alvast bedankt!

Stofzuiger in de kast is verboden.. i.v.b met statische elektriciteit die serieuze schade aan je hardware aan kan brengen
Zorg dat alles goed stofvrij is.. probeer je kast eens een tijdje los te laten staan...

ik heb een AMD Phenom X4 die idle 41 graden is en strest iets van 70 graden.

Is die dan OC ? Das wel supper warm, maak is screeni van CPU Z.

Goeie CPU cooler van Noctua of Corsair. Beeldschermkaart gewoon factory fans oplaten staan. bv De TwinFrozers doen echt goed hun werk bij mijn beeld kaart.

Laatst bewerkt:
OC ? daar volg ik je ff niet meer sorry. maar welke koeler kan je me adviseren?

oc = overclocked

Als jou CPU niet overclocked is, en bij stress testen 70 graden haalt, dan vind ik dat wel ietsje te warm. Ik heb de Corsair H50 +/- 65 euro en ik krijg mijn AMD x6 1055T op 48° overclocked bij het stressen. En mijn limiet is 55°C. Ik zit er ruim onder, dus ik heb geen klagen van mijn 65 euro. :D

Een Noctua is even goed, heb zelf geen ervaring mee, maar heb genoeg ervaring en scores gezien om te weten dat hij goed is ook qua prijs kwaliteit.

In mijn andere pc ben ik aan het kiezen tussen een Noctua of Prolimatech Genesis. Deze zijn klasse duurder. Maar je kan dan weer wat intenser oc.

BTW: Die H50 is watergekoeld, en die andere lucht gekoeld. Op een Prolimatech kan je dan weer mooie LED fans opzetten die je kast weer verfraaien.

Niet slecht die Mugen, je kan er al gelijk mooiere fans op zette,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan