• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Maximumwaarde Y-as koppelen aan cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

renssmits

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2015
Hallo,

Is het mogelijk om de maximale waarde van de y-as van een grafiek te koppelen aan een celwaarde?

Het lukt me nu alleen om handmatig de maximale waarde van de y-as aan te passen, maar niet automatisch te koppelen aan een cel.

Hopelijk is hier een oplossing voor.
Alvast bedankt!

Plaats een voorbeeld document.

@jkpieterse

Bedankt voor je antwoord, hiermee kom ik wat dichterbij.

Echter, ik wil graag exact de min en max van de y-as gekoppeld hebben aan die cellen. Met jouw oplossing pakt excel automatisch toch nog een marge boven en onder de hoogste en laagste waarde.

Als mijn lijn bijvoorbeeld van 0 naar 412,8 loopt, wil ik ook graag dat mijn y-as van 0 tot 412,8 loopt. Is dit ook op te lossen? Nu loopt de y-as dan bijvoorbeeld tot 420.

Alvast bedankt.

Rechts-klik op het werkbload tabje en kies programma-code weergeven
plak deze code in het venster:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Intersect(Target, Me.Range("E2")) Is Nothing Then Exit Sub
    Me.ChartObjects("Grafiek 1").Chart.Axes(xlValue).MaximumScale = Target.Value
End Sub
Sla op als bestandstype met macro's.
Voer het maximum van de grafiek in in cel E2.

@jkpieterse: Super! Het werkt nu zoals ik wil :)

Het enige dat ik nog wil toevoegen is dat de code verwijst naar de rechter y-as i.p.v. de linker. Is dat ook nog mogelijk?

Dan moet je het hiermee doen:

Code:
Me.ChartObjects("Grafiek 1").Chart.Axes(xlvalue,xlSecondary).MaximumScale = Target.Value

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan