maxtor 120 gig sata probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijskastmagneet

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2003
Beste mensen,
Ik heb een probleem ik heb : amd athlon 64 3000,1 gig ddr,120 gig sata hdd,350 wat voeding, flopy cd/dvd drive,geforce fx5900(pc zelf gebouwd)
toen ik win xp wou instaleren gaf hij een fout aan dat hij geen vaste schijf station kon vinden nou probeer ik de drivers die bij mijn moederboord zaten te instaleren(floppy ^F6 drukken bij win install) en gaf hij een fout dat het fout zat met de txt.setup.oem dan d8 ik foute drivers ik downlaod nieuwe van ww.msi.com.tw weer floppy bla bla en weer de zelfde fout maar het rare is door de bios wordt hij wel herkent en ik kan nu dus geen windows xp installe.
als iemand me zou kunnen helpen ben ik zeer dankbaar.
alvast bedankt,
ijskastmagneet

Ik begrijp dat je eerst de drivers van je mobo hebt geprobeerd te installeren vanaf een flop. probeer eerst eens een gewone opstart flop. maak met fdisk een partitie aan en formateer deze. probeer hierna windows xp te installeren want als alles nieuw si denk ik dat je vergeten bent je nieuwe schijf te partitioneren en te formateren.

ik moet een gewone opstart diskette gebruiken? srry ik weet niet veel van software af zou je meschien kunnen uitleggen welke ik moet nemen van win xp of wat want ik heb inderdaad niet geformateerd of partities gemaakt ik d8 dat je dat later moest doen en alles is namelijk nieuw (net uit de winkel) bedankt voor de hulp maar iets meer uitleg graag
alvastbedankt,
ijskastmagneet

Dat werkt zo niet. Bij je moederbord heb je drivers gekregen voor de S-ata controller (CD-rom) deze drivers moet je eerst op een floppy zetten, soms vind je hiervoor het bestandje "Makedisk.exe".

Zodra je de optie krijgt om via F6 een externe driver toe te voegen maak je gebruik van die optie, op een gegeven moment worden dan de drivers vanaf de floppy gehaald.

dat hneb ik hierboven al gezegd daan geeft hij de fout kan txt.setup.oem niet vinden dus het lukt niet met de drivers \van moederboord ook niet als ik zelf maak en ook niet als ik andere van een vriend krijg dat is nou juist het hele probleem

Maak je die diskette wel op de juiste manier? Welke type bord heb je van MSI (exacte typevermelding graag).

ik maak de juiste diskette dat weet ik 100 procent zeker ik heb een msi k8tneo voor amd 64 host clock 800 mhz sate raid

K8tneo2 neem ik aan? Bij een moederbord aanduiding kan een letter/cijfer verschil zeer veel uitmaken!

Ik heb de drivers gedownload en het ZIP bestand uitgepakt. Als je de volledige inhoud van "pdc20579_dr-ut\Driver\RAID" naar een schijf kopieërt ben je er. Je moet dus niet alleen de map WINXP kopieëren. Je krijgt op de floppy dan 3 mappen en 3 bestanden, waaronder het bestand txtsetup.oem

nee niet 2 gewoon k8tneo das alless en ik weet zeker dat ik het goed heb gedaan want op cd stond make disk en dat deed ik precies zo maar het werkte niet hij bleef maar de zelfde fout geven over txtsetup.oem terwijl die wel op de floppy staat

Ik vind op de site van MSI de volgende modellen:
K8T Neo-FIS2R
K8TM-IL
K8T Neo2 Series

En de:

K8N Neo-FSR
K8N Neo Platinum
K8N Neo2 Platinum

Welke is het dan?

raar ik heb toch echt de k8tneo nergens in het boekje dat ik bij de bios heb gekregen of op de doos staat een 2 erbij ? raar

Download eens http://home.planet.nl/~helpmij/drivers.exe

Start het programma en zorg dat je een diskette in de drive hebt zitten. Het programma schrijft dan automatisch een image naar de diskette. Probeer eens of de F6 optie met die diskette wel werkt.

drivers moeten ergens heen geschreven worden, naar de hd dus. als deze niet benaderbaar is dan kun je het vergeten. gebruik gewoon een W98 opstartdiskette, start hiermee je pc op, tik fdisk in. maak partitie en fomateer. hierna pas de drivers voor je mobo installeren

Jammer dat je niet meeleest. XP zal die schijf niet zien omdat XP geen standaard S-ata drivers aan boord heeft. Je kunt XP dus niet installeren voordat die drivers, tijdens de setup van XP, geïnstalleerd worden.

Ik lees wel mee maar omdat ik dit probleem nog niet eerder ben tegengekomen had ik de denkwijze dat de drivers toch naar een hd geschreven moeten worden.
xp installeren is niet nodig maar de hd onder dos (opstart flop) partitioneren en formateren wel. pas hierna kun je de ata-drivers voor xp kwijt en xp installeren.

Met ATA werkt dat ook wel, met S-ATA niet.

Geplaatst door raymond-hubertu
Ik lees wel mee maar omdat ik dit probleem nog niet eerder ben tegengekomen had ik de denkwijze dat de drivers toch naar een hd geschreven moeten worden.
xp installeren is niet nodig maar de hd onder dos (opstart flop) partitioneren en formateren wel. pas hierna kun je de ata-drivers voor xp kwijt en xp installeren.

En als je goed oplet bij het installeren, wordt er tijdens de installatie een virtuele drive aangemaakt waarin dit soort noodzakelijke bestanden terecht komen. Tijdens de installatie (maar wel voor herstart) worden deze drivers toegevoegd aan windows. Zelf zondervirtuele drive kan dit zo werken, door de drivers gewoon in het geheugen weg te laten schrijven.

oeps vorige bhericht perongeluk gepost maar wat het bleek te zijn was een kapotte floppydrive het rare was dat hij wel herkent werd in de bios maar dat geen bestanden kan lezen.
ik heb nu windows eropstaan :)
bedankt voor de hulp,
ijskastmagneet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan