Maxtor 40 gb Hardeschijf probleem ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

-MrFreaKy-

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Hallo ,
ik heb een probleempje :
ik heb thuis 3 pcs alle drie staan op netwerk aangesloten..
1 pc gebruikte ik als Server maar op die server had ik weinig ruimte 9,55 gb dus ik dacht ik koop een 40 gb maxtor harde schijf en probleem is opgelost met al mijn sites enz..
dus ik blij thuis ff de nieuwe hardeschijf aansluiten en wat krijg ik te zien :S :

Boot Failure
Insert BOOT diskette in A:
Press any key when ready

ik heb geprobeerd te booten via cdrom (xp pro ) hij start dan die blauwe scherm waarje hardeschijf kan formatteren etc.. dus ik kies formatteren maar dan zie ik ook maar twee dinge staan :

NTFS Snel formatteren
en
NTFS formatteren geloof ik..

dus ik kies NTFS Snel formatteren oké dit heeft ie nu gedaaan daarna zie ik zo een scherm van setup is bezig met copieren van bestanden blabla... oke dit doet ie ook goed daarna krijg ik die schermpje van de computer wordt over 15 seconden opnieuw gestart.. dit gaat ook goed ja daarna start ie zie ik die scherm van Press del to enter bios settings etc oke dit gaat ook verder daarna zie ik de volgende :

Boot Failure
Insert BOOT diskette in A:
Press any key when ready

wie weet er een oplossing voor ? ??? of wie kan me helpen met dit probleem alvast bedankt voor de moeite

M.v.G Murat Balci

Probeer eens te formateren met een win98 opstartdisk.
Je moet dan wel eerst de nondos (NTFS) partitie verwijderen en dan een nieuwe aanmaken met fdisk.

Heb je wel naar de Master en Slave jumper gekeken toen je hem inbouwde want waarschijnlijk heb je nu 2 HD's op 1 IDE kabel die beide op master staan :confused:

Geplaatst door SJJ
Probeer eens te formateren met een win98 opstartdisk.
Je moet dan wel eerst de nondos (NTFS) partitie verwijderen en dan een nieuwe aanmaken met fdisk.

ik heb geen windows 98 opstart diskette wel de installatie zelf op cdrom staan

en hoe moet ik dit doen :

thnx voor je reactie :)

Geplaatst door Paintje
Heb je wel naar de Master en Slave jumper gekeken toen je hem inbouwde want waarschijnlijk heb je nu 2 HD's op 1 IDE kabel die beide op master staan :confused:

en hoe moet ik dat doen :confused: weet niet hoe dat moet :( misschien kan je me lere / uitlegge :p

Jumpers van de schijven nog gecontroleerd?.

Geplaatst door SJJ
Jumpers van de schijven nog gecontroleerd?.

waar ligt ddat ding misschien kan je het zegge weetniet zoveel van hardeschijf ding zelf ..

kheb veel verstand van andere dinge zo als softwares enz en hardware aansluite.. behalve van hdisc;)

Tweede harddisk aansluiten zie bijlage

Lees dat eens door wat hierboven staat.

Jumpers die je in moet stellen zitten achter op je harde schijf

Geplaatst door SJJ

Lees dat eens door wat hierboven staat.

Jumpers die je in moet stellen zitten achter op je harde schijf

maar kijk ff ik heb die oude hardeschijf deruit gehaald dus ikwil alleen die 40 gb maxtor gebruike ..

Kontroleer even of de jumper op masters staat en doe dan fdisk met de win98 opstartdisk

Mocht het bovenstaande niet lukken, dan kan je het proberen met de opstart diskettes voor XP.

Download

Na de instal ga je verder met de Xp cd-rom, hier kan je ook kiezen voor format fat32 of ntfs.

groetjes speedtouch

Geplaatst door SJJ
Kontroleer even of de jumper op masters staat en doe dan fdisk met de win98 opstartdisk

ey SJJ ik heb ff een paar fotos van mijn hardeschijf gemaakt en ff op een accountje van me gezet kan je ff kijke waar die jumper ofzo zit alvast bedankt ;)

dit is server P3 600mhz 320 mb ram werk geheuge

IMG_3739.JPG

bove kant van hardeschijf

IMG_3744.JPG

nog 1x bovekant

IMG_3745.JPG

achterkant hdisc:
IMG_3747.JPG

hoopdat dit beetje helpt:eek:

:) die jumper bedoelen we

Bijlagen

• img_3745.gif
    img_3745.gif
    58,6 KB · Weergaven: 59
Paintje zalk ook ff een foto van mijn Bios zette want ik zie hier bij bios instellingen

Primary IDE Master Auto
Primary IDE Slave Not Installed

Secondary IDE Master Auto
Secondary IDE Slave Not Installed

Bios settings zien er ok uit maar waar staat dat jumpertje nu op?
Ergens vlak in de buurt van dat dingetje staat "MS"(master) en "SL"(slave)
De bedoeling is dus dat op 1 IDE kabel ( die platte breede grijze ) 1 apparaat ingesteld is al Master ( meestal HD ) en de andere ( mits aangesloten ) op slave ( CD speler bijv )

Geplaatst door Paintje
Bios settings zien er ok uit maar waar staat dat jumpertje nu op?
Ergens vlak in de buurt van dat dingetje staat "MS"(master) en "SL"(slave)
De bedoeling is dus dat op 1 IDE kabel ( die platte breede grijze ) 1 apparaat ingesteld is al Master ( meestal HD ) en de andere ( mits aangesloten ) op slave ( CD speler bijv )

hoe moet ikdat verandere dan :S? ik zie alleen die tanden (bovekant bij hardeschijf)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan