maxtor 500 GB externe hd probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffreyDK013

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
3
goeiemiddag allen, ik zit sinds kort met een probleem met me maxtor basic desktop 500 gb externe usb schijf.

ik krijg sinds een paar dagen de melding F: is niet toegankelijk toegang is geweigerd.

ik gebruik windows 7 home edition.

ik heb sinds kort een nieuwe laptop met daarop windows 7 en sindsdien doen de problemen zich voor. voorheen had ik een laptop met windows vista en nergens geen last van..

me schijf wordt wel herkend in deze computer maar als ik m wil openen krijg ik dus deze melding.. ik heb voorheen met windows vista ook eens dit probleem gehad maar dat werd al heel snel verholpen door naar uitvoeren te gaan en daar chkdsk in te voeren en dus de controle uit te voeren. maar nu ik met win7 werk kan ik dus niet meer de chkdsk uitvoeren want zodra ik dat doe komt het schermpje te voorschijn en verdwijnt ie weer nog voor ik met me ogen geknippert heb.... wat ik al heel vreemd vind.

Maar goed, is er iemand mischien met een idee hoe ik me schijf weer kan gebruiken op me nieuwe laptop ? ik gebruik overigens nu een 64 bit versie van win 7 en voorheen een 32 bit versie van vista, moch dat van invloed zijn.

ook zit ik nu dus weer op me oude laptop met de vista en zoals gezegt doet de hd het nu prima maar zodra ik m op me nieuwe aansluit weer helemaal niks...

Mvg Jeffrey
 
Chkdsk is voor bestandsfouten. Waar jij tegenaan loopt is dat je geen bestandsrechten hebt om de bestanden/mappen te zien.

Instructie die hier staat zou het probleem voor je moeten oplossen (=de groep Administrators eigenaar maken van de inhoud van die schijf én diezelfde groep Administrators daarna lees- en schrijf- en verwijderrechten geven).

Succes,

Tijs.
 
dan ga ik dat is ff proberen, klopt ja ik weet wel dat het voor fouten was en nu ik ff nadenk zei die de vorige keer schijf niet toegankelijk schijf is beschadigt of zoiets dus vandaar dat ik m toen dus gewoon kon controleren met chkdsk ;)

maar ga dit gauw efkes proberen dan hoop ik dat t gaat lukken.
alvast bedankt..
 
Methode is voor zowel Windows 7 als Vista hetzelfde, vandaar de link.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan