Maxtor 6Y200PO>130GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mini Doc

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2004
Ik heb gisteren een harddisk gekocht: Maxtor 6y200PO, toen heb ik hem in mijn computer gestopt en ik keek in de bios daar stond dat ie 200GB groot waz, daarna keek ik bij windows (XP) daar stond dat ie 130GB was ??

Ik heb al op de maxtor site gezocht naar software voor de ATA-harddrives: http://www.maxtor.com/en/support/downloads/big_drive_enabler.htm
Nadat ik die had gedownload vertelde hij mij dat ik niet de goeie windows versie had voor dat programmatje ?

(Ik heb duz een harddisk gekocht van 200GB maar hij zegt dat het een 130GB harddisk is)

Specificaties:

Harddisk Maxtor 6Y200PO (200GB)
Moederbord: Asus A7V8X-X

Alvast bedankt:thumb:

Ik neem aan dat je windows xp hebt.
Heb je dan ook SP1a geinstalleerd?
Want anders ziet windows xp maar een HD tot 130 gigabyte.

Heb je Service pack 1a(SP1a) wel geinstalleerd?
Die moet erop staan om meer dan 130GB te kunnen laten herkennen in Windows Xp.

Bij deze computer>beheren>schijfbeheer kun je dan daarna de rest van de 200GB partitioneren.

Ik krijg Service Pack 1 niet geinstalleerd dan zegt ie dat: c:/windows/system32/drivers/atapi.sys al geopend iz of wordt gebruikt door een ander programma, maar ik had toen met taakbeheer alle processen afgesloten behalve svhost en explore.exe maar hij zei dat die atapi nog steeds werd gebruikt, wat kan ik daar aan doen?

Thnx voor jullie snelle reacties :thumb:

Ik krijg Service Pack 1 niet geinstalleerd dan zegt ie dat: c:/windows/system32/drivers/atapi.sys al geopendt iz of wordt gebruikt door een ander programma, maar ik had toen met taakbeheer alle processen afgesloten behalve svhost en explore.exe maar hij zei dat die atapi nog steeds werd gebruikt, wat kan ik daar aan doen?

Thnx voor jullie snelle reacties :thumb:

Geplaatst door Muurhond
Doe je het wel via http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp ?

Kijk ook hier en hier.

Ook dit is handig.

Ja ik heb alle opties al geprobeerd, maar ik kan zo als ik al zij kan ik die service pack 1 niet aan de praat krijgen:
Ik krijg Service Pack 1 niet geinstalleerd dan zegt ie dat: c:/windows/system32/drivers/atapi.sys al geopendt iz of wordt gebruikt door een ander programma, maar ik had toen met taakbeheer alle processen afgesloten behalve svhost en explore.exe maar hij zei dat die atapi nog steeds werd gebruikt, wat kan ik daar aan doen?

Ik heb et anders ook zo voorelkaar gekregen hoor. (via die 1e 2 opties)

-edit-

Dat met die Windows Update; heb je geen last van spyware? De pc helemaal opnieuw opstarten moet helpen.

Maar hij heeft met die service pack hier last van: c:/windows/system32/drivers/atapi.sys
Kan ik dit niet opzeilen?, of heb jij toevallig een oplossing voor

Start Nero StartSmart of iets in die richting ook op met je pc? Of gebruik je virtuele drives?

Zet je pc es uit en weer aan.

Geplaatst door Muurhond
Start Nero StartSmart of iets in die richting ook op met je pc? Of gebruik je virtuele drives?

Zet je pc es uit en weer aan.

Ik gebruik inderdaad Nero en ook Alcohol (virtuele drivers), wat wil je hiermee zeggen?

Computer opnieuw opstarten heb ik ook al geprobeerd :(

ik zou om te beginnen nero en alcohol maar eens uitzetten.. wat je ook kunt proberen is de installatie van je cd-rom stations ongedaan maken ,dan sp1 installeren. als je dan opnieuw opstart vind ie de cd-rom wel weer

Ik draai alleen die SP1 niet op een CD, ik heb hem gedownload bij Windows.com, duz dat maakt dan toch niks uit, of moet ik een SP 1 hebben op een cd ?:( .

Alvast bedankt

het gaat erom dat ie de ATAPI drivers niet meer gebruikt(dit zyn cd-rom drivers) ,, dat veroorzaakte toch de foutmelding

Geplaatst door Mini Doc

Ik gebruik inderdaad Nero en ook Alcohol (virtuele drivers), wat wil je hiermee zeggen?

Computer opnieuw opstarten heb ik ook al geprobeerd :(

Die moet je helemaal uitzetten en dan zal je zien dat het dan wel lukt.

Harstikke bedankt voor jullie hulp, het was inderdaad de virtuele drivers, ik heb alcohol 120% gewoon weggegooid net als Nero en toe werkte SP1 wel en moest toen in schijfbeheer de andere 70 GB erbij zetten.

Nogmaals harstikke bedankt voor jullie inzet :thumb: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan