Maxtor 80 G HD verticale montage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
420
Hallo, een vraagje : als ik enkele Maxtor schijfjes verticaal monteer op rij heb ik een werkelijk uitstekende koeling tot stand gebracht :) .. Maar is dit toegestaan ? Of MOET een HD ivm zwaartekracht e.d. met restricties op dat punt gemonteerd ? Met dank voor antwoord :)
 
normaal is het zo als de harddisk plat is gebruikt mag deze niet meer op zijn zij staan.
ik zelf heb dit trouwens ook gedaan maar ja wat kosten deze nu nog niet veel meer.
 
Als het hier om een nieuwe ongebruikte schijf gaat, zou dit zonder probleem moeten kunnen.
Maar omdat het hier om een 80 G schijf gaat, ga ik er van uit dat dit een al wat oudere gebruikte schijf is.
Is deze schijf altijd horizontaal gemonteerd geweest is de kans groot dat als je deze nu vertikaal gaat plaatsen hij eerder crashed dan dat je hem weer horizontaal gaat gebruiken.
 
Als het hier om een nieuwe ongebruikte schijf gaat, zou dit zonder probleem moeten kunnen.
Maar omdat het hier om een 80 G schijf gaat, ga ik er van uit dat dit een al wat oudere gebruikte schijf is.
Is deze schijf altijd horizontaal gemonteerd geweest is de kans groot dat als je deze nu vertikaal gaat plaatsen hij eerder crashed dan dat je hem weer horizontaal gaat gebruiken.

Dus ongebruikt .. dan is het zeker dat het wel mag ? Zoja, weet ik voor in het vervolg wat te doen ! Het scheelt bij alle HD's ( in die rij en zonder extra koelvoorzieningen ) minimaal 10 graden das niet niks. Bovendien kan je nu meer HD's kwijt in ( bepaalde, niet allemaal natuurlijk ) standaard behuizingen ..

Crashen van de schijf, ik neem aan dat dit o.m. met de lagertjes ( dat zijn erg speciale ) van doen heeft ? Of puur het lees en schrijfmechanisme ?

PS : deze ( inderdaad iets oudere ) HD's gebruik ik voor backup voorzieningen en draaien maar weinig, maar ze staan wel altijd onder spanning natuurlijk.

normaal is het zo als de harddisk plat is gebruikt mag deze niet meer op zijn zij staan.
ik zelf heb dit trouwens ook gedaan maar ja wat kosten deze nu nog niet veel meer.

Je schrijft dat je dit zelf ook gedaan hebt .. maar ging het bij jou goed ?

En beide bedankt voor jullie antwoord natuurlijk :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan