Maxtor Basics Externe HDD(SATA, USB 2.0, 500GB) - Opstart Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emanuel D

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Maxtor Basics Externe HDD(SATA, USB 2.0, 500GB) - Meerdere Problemen

Hallo iedereen,

Enige tijd geleden heb ik bij de Media Markt in Utrecht besloten een externe harde schijf aan te schaffen. Dat is uiteindelijk de 'Maxtor Basics 500 GB' geworden.

De schijf gebruik ik als back-up voor mijn data. Hij is aangesloten via een USB 2.0 verbinding, door middel van een hub. Ik gebruik de schijf onder Windows XP Service Pack 3.

Na de harde schijf een maand zonder problemen gebruikt te hebben, begon hij problemen te geven.

Hieronder heb ik de problemen op een rij gezet:

- Bestandslijst verdwijnt opeens in Windows Verkenner. Ik vermoed dat dit te maken heeft met een corrupte File Partition Table. Ik heb meerdere malen geprobeerd via foutherstel fouten in de bestandsindex en sectoren te reparen, maar desondanks bleven de problemen aanhouden.

- Enkele bestanden zijn beschadigd geraakt. Ik vermoed dat de file headers corrupt zijn.

- Sinds gisteren is er nog iets bijgekomen: als ik het apparaat aansluit begint hij wel te draaien, en het led aan de voorkant brandt ook. Daarna gaat zoals normaal het lampje knipperen, wat aangeeft dat de schijf gelezen wordt. In een gewone situatie zie je in Windows een automatisch afspelen venster en een icoon in Windows Verkenner, maar deze zijn beide niet aanwezig. Ook blijft het lampje doorknipperen. De schijf wordt wel herkend als apparaat en Windows zegt dat het apparaat correct werkt. (zie screenshots).

capture26082008000638ex4.jpg

capture26082008000714sw0.jpg

Weet iemand mischien raad met deze problemen?

Groet,

David

Laatst bewerkt:
Probleem met dezelfde drive.

Hallo Emanuel,

Ik ben in het bezit van een zelfde drive. Mijn drive vertoonde dezelfde problemen totdat ik een keer per ongeluk een verkeerde voeding erop aansloot en toen hield alles op, helaas.

Toen ik de drive geopend heb bleek dat een component op de harddisk print plaat was doorgebrand. Ondertussen ben ik op zoek naar iemand die een identieke schijf te koop heeft zodat ik de printplaat kan vervangen om te proberen mijn data te redden.

Bij nadere inspectie van de drive kwam ik erachter dat dit eigenlijk een

Barracuda 7200.11 ST3500820AS 500G Drive ( Origineel model is ST3500320AS OEM, dit staat er ook op)

Firmware : SD81
Date Code : 08385
Site code : KRATSG

Het internet staat vol over problemen met deze type drives. Doe maar een search op deze type nummers. Er is een voornamelijk probleem met de firmware van deze drives. Kijk maar even op.

http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207931&NewLang=en

Mijn advies is dat je deze drive voor garantie aan Maxtor retourneert , via www.maxtor.com zodat ze je een ander model geven of indien mogelijk weer inruilen bij Media Markt.

Succes,

Cyro

Laatst bewerkt:
Hallo Emanuel,

Ik ben in het bezit van een zelfde drive. Mijn drive vertoonde dezelfde problemen totdat ik een keer per ongeluk een verkeerde voeding erop aansloot en toen hield alles op, helaas.

Toen ik de drive geopend heb bleek dat een component op de harddisk print plaat was doorgebrand. Ondertussen ben ik op zoek naar iemand die een identieke schijf te koop heeft zodat ik de printplaat kan vervangen om te proberen mijn data te redden.

Bij nadere inspectie van de drive kwam ik erachter dat dit eigenlijk een

Barracuda 7200.11 ST3500820AS 500G Drive ( Origineel model is ST3500320AS OEM, dit staat er ook op)

Firmware : SD81
Date Code : 08385
Site code : KRATSG

Het internet staat vol over problemen met deze type drives. Doe maar een search op deze type nummers. Er is een voornamelijk probleem met de firmware van deze drives. Kijk maar even op.

http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207931&NewLang=en

Mijn advies is dat je deze drive voor garantie aan Maxtor retourneert , via www.maxtor.com zodat ze je een ander model geven of indien mogelijk weer inruilen bij Media Markt.

Succes,

Cyro

Ook hetzelfde probleem bij mij dan is er iets bij de leest/schrijf kop los geschoten precies bij de platter seagate 250gb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan