maxtor hd 120GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Hoi ik heb een vraagje.

ik heb een nieuwe hd bij mij in de compt gezet een

HDDI 120GB /7200Rpm Maxtor 6Y120L0

in bios word hij wel gedetecteerd maar als ik in windows ben en ga naar deze comp. zie ik niks geen andere schijf staan wat doe ik fout of moet ik doen???

alvast bedankt groetjes mike

Geplaatst door mike16
Hoi ik heb een vraagje.

ik heb een nieuwe hd bij mij in de compt gezet een

HDDI 120GB /7200Rpm Maxtor 6Y120L0

in bios word hij wel gedetecteerd maar als ik in windows ben en ga naar deze comp. zie ik niks geen andere schijf staan wat doe ik fout of moet ik doen???

Een nieuwe harddisk zal je eerst moeten partioneren voordat je hem kan formatteren (en dus voordat je hem kan gebruiken.

http://www.schoonepc.nl/instal/partition.html

Als je win2000/winXP hebt klik dan eens rechts op deze computer en dan kiezen voor beheren.

Dan naar schijfbeheer en daar zie je je schijf waar je hem kunt formatteren/partitioneren

fdisk

Hoi als ik via win98 se cd opstart en dan fdisk gebruikt en wil er partion aan maken zegt hij al bestaat.

waarom geeft hij dat aan dan??

uhhm ff uit m'n hoofd. FAT32 maximale partitie grootte 60 Gb in win98, dus als het één partitie is, is het logisch dat win98 hem niet ziet

gelukt bedankt

Hoi het is bedankt op de manier van m@rio. alleen 1 ding snap ik niet wat is het verschil tussen fat 32 en NTFS?? en heeft dat ergens in vloed op?

FAT 32

32-bits n FAT, in 1996 op de markt gebracht met de komst van Windows 95 (OEM Service Release 2). De voordelen van FAT32 ten opzichte van FAT16 zijn onder andere:
Schijfpartities kunnen tot 2 TB groot zijn.
Minder gevoelig voor storingen
Kleine bestanden nemen minder ruimte in door kleinere clusters.
Hoewel FAT32 een aanzienlijke verbetering was biedt het niet de functionaliteit van NTFS.

NTFS

NTFS
(New Technology File System.)
Een geavanceerd bestandssysteem dat speciaal is ontwikkeld voor gebruik met het besturingssysteem Windows NT. Het ondersteunt bestandssysteemherstel, extreem grote opslagmedia, lange bestandsnamen en verschillende functies voor het subsysteem POSIX. Het ondersteunt ook object-georiënteerde toepassingen door alle bestanden te behandelen als objecten met door gebruikers en systeem gedefinieerde kenmerken. Deze is geavanceerder dan HPFS, die ook door NT wordt ondersteund. Het heeft een 64-bits adressering, waardoor de haalbare schijfomvang zeer groot kan zijn. Het is een enigszins fouttolerant systeem, dat tevens spanning en striping ondersteunt.

Bron
\

Kijk hier nog eens voor het verschil ertussen:

http://www.itsecurity.com/asktecs/clinicNov03/nov6203.htm

Wel in het Engels

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan