Maxtor printplaatje kapot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

oswaldo.r

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Hallo allemaal.
Ik heb het volgende waar ik nu ook weer zeker 3 maanden mee loop .
Ik heb januarie een klein ventilatortje aan mijn hdd willen zetten, had een mooi schroefje op maat gemaakt en aan de zijkant geschroeft ( bij de voeding stekkertje ) en aangesloten .
Ik start pc op en zag de ventielatortje draaien , maar een melding dat ntdr of ntdl niet kon vinden .
Dat zegt mij echt nix maar ja . Heb geformateerd en nieuwe xp opgegooit en wat ik heb maar één hd de ander zag die niet .
Heb toen de hdd er weer uitgehaald en ff bekeken, met torx setje de printplaatje eraf kunnen draaien .
En zie ik dat de schroefje echt een ¼millimetertje te langwas en een printstreepje ( zo'n lijn weet je wel :D) op de plaatje heeft beschadigd.
Kapot ja maar buiten dat een goede hdd .
Nu wilde ik een kappote hdd kopen ( het zelfde type ) waarvan de schijfje kapot is of de leesarm , maar heb nix kunnen vinden :( , want dan kon ik et printplaatje overzetten !!
Maar nu ff de vraag !! Waar kan ik terecht voor een printplaatje ofzo..
Of ik zie wel eens dat de cpu overklokkers met potlood 2 punten met elkaar verbinden op de cpu .
Dus zou ik dat op de hdd-printplaatje ook kunnen doen ?? Dan zet ik een streepje zo kortmogelijk om et beschadeging heen .Dan moet er toch weer date door heen kunnen ??
Nou dat was het eventjes voor zover .Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is :D . Dan ga ik nu maar eens fftje slapen.
(Maxtor DiamondMax Plus 8 30 GB ATA/133 HDD 3.5 series)

Grtz Oswaldo.r

dat streepje is een verbinding van koper op de printplaat neem ik aan je kan deze proberen weer te verbinden met wat tin of van een oude printplaat zo'n streepje eraf halen op maat knippen en ertussen solderen en daarna met wat isolatietape afplakken...

Hey .
ik wil het eigelijk ff heel simpel houden , kijk ik kan namelijk ook de hdd omruilen ( zit garantie nog op ) , maar ik wil alle data's terug hebben .
Als ik begin met solderen en sloop em goed zichtbaar dan denk ik niet meer dat ik em in kan ruilen.
Als het kon met een potlood streepje ff kon repareren , en dan de hdd kopieeren naar een andere hdd en dan streepje weer verwijderen en dan omruilen .

Toch ofniet .??
Grtz oswaldo.r

Laatst bewerkt:
Hallo

Een harddisk die defekt terug binnen komt wordt eerst visueel gecontroleert..........

Dan wordt hij gecheckt op diagnosetoestel ......

Dit zouden ze normaal gezien ze onmiddelijk zien hoor , maar je weet maar nooit ........

Een koolstofspoor d.m.v. potlood kan nooit het nodige vermogen leveren.....voor het eventuele overklokken c.p.u. lukt dit wel doordat hier meer statische spanningen worden doorgelust......

Indien het maar 1 printbaantje is , dan kun je de onderbreking zuiver maken (laklaag verwijderen) ,tot je het zuivere kopen printbaantje ziet ,en dan een dun draadje over deze onderbreking solderen.....

Voor een beetje technieker is dit een fluitje van een cent ......

In extremis kun je ook van die geleidende verf proberen ,verkrijgbaar in elke elektronikazaak.

Uiteraard is enige ervaring vereist voor dergelijke interventies , maar eventueel kun je een lokale technieker kontakteren ???????

Peter

Die disk krijg jij nooit ingeruild met die beschadiging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan