Ik heb op meerdere topics hier op helpmij, al dingen gevraagd, want ik stel een computer voor een gedeelte samen, en ik wil wel de goede keuze maken.
Ik ben nu even aan het kijken naar de harde schijf.
Denk dat ik een SATA schrijf wil, daar heb ik toch wel de meest positieve dingen over gehoord.
Bij de winkel waar ik de computer wil laten 'bouwen', hebben ze vooral harde schijven van Maxtor.
Nu heb ik een vraag over de verschillen ertussen. Er staat dan bijv dit:
Maxtor SATA 160GB harddisk 7200 8MB
Wat zegt dat getal dat voor de GB staat? Moet je dat zo hoog mogelijk aanschaffen? Want er werd bij 160 GB aangeraden, maar is het misschien beter om een van 320 GB (dan wordt dat MB getal wel het dubbele, dus 16) te doen. Qua prijs scheelt het niet zoveel. Qua prestatie wel?
Hopelijk wil iemand me dit uitleggen. Nu weet ik namelijk niet wat het verschil is, en waar ik goed aan doe.
Staat Maxtor wel aardig bekend?
Alvast bedankt (en sorry voor mijn vele vragen hier op het forum)
Ik ben nu even aan het kijken naar de harde schijf.
Denk dat ik een SATA schrijf wil, daar heb ik toch wel de meest positieve dingen over gehoord.
Bij de winkel waar ik de computer wil laten 'bouwen', hebben ze vooral harde schijven van Maxtor.
Nu heb ik een vraag over de verschillen ertussen. Er staat dan bijv dit:
Maxtor SATA 160GB harddisk 7200 8MB
Wat zegt dat getal dat voor de GB staat? Moet je dat zo hoog mogelijk aanschaffen? Want er werd bij 160 GB aangeraden, maar is het misschien beter om een van 320 GB (dan wordt dat MB getal wel het dubbele, dus 16) te doen. Qua prijs scheelt het niet zoveel. Qua prestatie wel?
Hopelijk wil iemand me dit uitleggen. Nu weet ik namelijk niet wat het verschil is, en waar ik goed aan doe.
Staat Maxtor wel aardig bekend?
Alvast bedankt (en sorry voor mijn vele vragen hier op het forum)