MB/s verschil in vergelijking met utp kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijne

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2013
Beste helpers,

Dankzij uw hulp voor mijn voorgaande probleem, kom ik graag hier terug voor mijn andere vragen. Daarom het volgende..

Ik ben erg benieuwd naar wat mijn probleem oplevert:

Wanneer ik een speedtest uitvoer om achter mijn mb/s te komen, dan komt er ongeveer 15 mb/s 'download' uit zonder UTP kabel.
Wanneer ik een UTP-kabel aansluit op mijn laptop, dan komt er 120 mb/s te staan. Ik zit dan op dezelfde locatie, zou dat iets uitmaken.

Dit verschil vind ik erg hoog, en ik ben benieuwd of dit logisch is of niet?

De locatie waar ik nu zit is niet verder dan 4/5 meter van de router vandaan.

Is dit een veel voorkomend probleem?

Met vriendelijke groet,

MartijnE

Hoi,

Wanneer je de kabel gebruikt maakt de afstand niet uit dus denk ik dat je wlan kaartje niet met de snelheid overweg kan welk notebook heb je of nog beter wireless kaartje heb je?

Via WiFi verlies je altijd wat snelheid ten opzichte van de kabel. Het ligt dan aan de gebruikte apparatuur hoe snel de boel door de lucht gaat.

20.64 Mb hier terwijl bekabeld 120.......en dan heb ik echt geen kinderachtige router.

op 5Ghz band haal ik al snel 70 Mb/s en dat is standaard "N", dus de technieken zijn er wel

Ook hier een schamele 12 Mb via Wifi, bedraad 90 Mb..
Die 12 Mb is de max van deze laptop, ondanks dat ik slechts 4 meter ervanaf sta..
Via mn netbook heb ik betere (wifi) cijfers, waarschijnlijk komt dat door het (betere/nieuwere) Wifikaartje ..

EDIT: Tgaat hier via UBEE modem van Ziggo ontvangen ..

Laatst bewerkt:
Misschien erg laat, maar desondanks nog bedankt voor jullie inzicht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan