mbam loopt vast

• Onderwerp starter Onderwerp starter luden
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

luden

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Sinds de update van gisteren loopt mijn mbam altijd vast tijdens het scannen. Een nieuwe update vandaag lost het probleem niet op. Ik heb ook al gescand met adaware, superantispyware en Norton maar er zit niets vies op. Heb hier en daar wel iets gelezen van mensen die ook zulk een probleem hebben, maar nergens een oplossing. Ik gebruik nu maar de 2 eerder genoemde antispyware-programmas wat ook wel zal volstaan, maar toch had ik graag geweten of er nog mensen zijn met dit probleem en of er een oplossing voor is. Ik draai windows xp en op mijn laptop met vista heb ik het probleem niet.

Probeer het anders hier eventjes ook te vragen www.nucia.nl , vele mensen hebben van zulke dingen verstand daar.

luke, kun je precies omschrijven wat er gebeurt?

Ik ben Beta-tester voor o.a. Malwarebytes' en heb zelf geen enkel probleem met het programma. Had ook versie 1.32 getest voordat die werd uitgebracht.

Vermeld ook even welke andere beveiliging actief op je systeem is.

Tijdens het scannen, na ongeveer 20.000 bestanden gescand te hebben (hij is dan meestal in de map windows/installer) stopt hij plots met scannen. Ik kan het programma dan ook niet afsluiten zelfs niet via taakbeheer. De computer uitzetten is dan de enige oplossing. Ik heb verder nog adaware, superantispyware en Norton Internet Security 2008 draaien. Ik heb al eens het programma verwijderd en dan gescand zonder eerst een update te doen en dan lukt het wel, doe ik echter een update dan loopt hij nadien vast. Dus vermoed ik dat het probleem in één vd recente updates zit. Het scannen met alle andere programmas verloopt vlot en zijn allen negatief. Voor de rest draait mijn pc ook vlot en normaal.
Voila ik hoop dat je iets aan mijn uitleg hebt, als je een verklaring en/of oplossing hebt hoor ik het wel.
groetjes

ja ik veronderstel het wel want ik heb om terug te installeren de nieuwste versie gedownload.

Dat is inderdaad het installatiebestand dat ik gebruikt heb en zoals ik al zei: als ik installeer en niet update loopt hij niet vast. Doe ik nadien een update dan wel, het zit dus ergens in 1 vd recente updates. Voorlopig gebruik ik mbam niet meer, maar als er een oplossing is zal ik dat terug doen, want voor de rest vind ik het een goed programma. Ik kan binnen een week misschien nog eens proberen als er al enkele updates gepasseerd zijn.
mvg

Vreemd....

Ik zal 't melden aan de MBAM mannetjes.

Bij vreemde fouten tijdens een scan kan het ook wel eens worden veroorzaakt door een beschadigd bestand op de schijf. In dit geval kan schijfcontrole uitkomst bieden.

Ik heb dat dus gedaan, hij liep weer serieus vast, heb dan waarschijnlijk iets doms gedaan door een systeemherstel te doen tijdens het vastzitten van mbam. Computer wou dan niet meer afsluiten, heb gereset, kreeg dan een schijfcontrole waarop vanalles gebeurde en dan was het gedaan. Ik geraakte op geen enkele manier nog in windows. Ik had gelukkig nog een image van mijn harde schijf en heb zo alles kunnen terugzetten. Ik durf je stappen echt niet meer herhalen nu en ga mbam er (voorlopig) ook afgooien. Jammer, maar mijn moed om het nog eens te proberen is verdwenen.

Volgende keer eerst het log van DebugView opslaan :D

In ieder geval bedank voor de moeite :thumb:

ja had ik al gedaan, maar ja moest een image van enkele dagen geleden terugzetten, dus kwijt!

Het is maar de vraag of MBAM echt vastliep.
Ik vermoed dat er op dat moment iets wordt gescand dat erg veel tijd kost en waarschijnlijk ook veel van de processor vraagt waardoor het lijkt dat het systeem vastloopt.

Wanneer een programma lijkt te zijn vastgelopen kun je het beste proberen om dit programma af te sluiten via taakbeheer. Daarna zou alles weer prima moeten werken op de pc.

Ben hier ook bezig met een MBAM probleem. Die gebruiker dacht in eerste instantie ook dat het programma vastliep, maar met erg veel geduld bleek dat niet zo te zijn.

Ja, ok maar zelfs met taakbeheer kon ik het niet afsluiten en vroeger verliep de scan altijd zeer vlot.

Die link die je meegaf is inderdaad hetzelfde probleem als bij mij. Toch is er een probleem als de scan vroeger 5 minuten duurde en nu plots bijna een uur+niet af te sluiten via taakbeheer.

Ik weet ook niet wat het probleem is. Malwarebytes weet 't ook niet.
Daarom proberen we zoveel mogelijk informatie te verzamelen van de systemen waar dit probleem zich voordoet.

Als ik zelf dit probleem kon nabootsen dan was 't ook snel opgelost. Het probleem doet zich slechts bij een piepklein percentage van de MBAM gebruikers voor, en dat maakt het erg lastig om het op te lossen.

Ik weet niet of er ondertussen al een oplossing is, maar ik gebruik mbam voorlopig liever niet op mijn xp-pc. Op mijn vista laptop heb ik geen probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan