MBAM

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Ik heb een vraagje over de beveiliging. Mbam is niet meer gratis. Steeds meer programma's moeten worden betaald. Ergens snap ik het wel, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus mijn vraag: wat gebruiken jullie?? Is er een goed alternatief?
Ik heb W11 en maak gebruik van Avira security.
En ga ik nu Mbam eraf gooien??? Beter toch.
Benieuwd naar reacties. Greetz, Gitana.

Volgens dit artikel is er een freeware-versie.
Avira heeft meerdere versies/producten. Welke gebruik je dan? Doet het programma niet wat het moet doen?

Laatst bewerkt:
Waarom mensen een 3e party AV gebruiken ontgaat mij, Defender is gewoon goed genoeg en MBAM heb je helemaal niet nodig, gebruik het al jaren niet meer.

Waarom mensen een 3e party AV gebruiken ontgaat mij, Defender is gewoon goed genoeg en MBAM heb je helemaal niet nodig, gebruik het al jaren niet meer.
Hallo, dank je voor reactie. Dus als ik het goed begrijp ken ik Mbam sowieso eraf gooien, maar ook Avira?? En dat zou dan net zo goed werken?? Mbam liet ik af en toe scannen, meer niet.

Dus als ik het goed begrijp ken ik Mbam sowieso eraf gooien, maar ook Avira??
2 anti virus programma's tegelijk kunnen elkaar nogal eens tegenwerken. Als jij Windows Defender wilt gebruiken is het raadzaam om Avira eraf te gooien. De grote verschillen tussen die 2 ken ik niet aangezien ik geen Windows gebruik. Hieronder de "mening" van AI (Google Gemini):

Avira Security en Windows Defender zijn zowel antivirus oplossingen, maar ze verschillen in hun aanpak en functies. Windows Defender is ingebouwd in Windows en biedt eenvoudige bescherming, terwijl Avira biedt meer uitgebreide beveiliging functies en opties, waaronder een gratis versie en een betaalde plannen met extra functies . Uiteindelijk is de "betere" optie is afhankelijk van de individuele behoeften en voorkeuren.

Windows Defender:

• Gratis en geïntegreerd: Het is vooraf geïnstalleerd met Windows, waardoor het direct beschikbaar voor alle gebruikers.
  • Basis van bescherming: Biedt real-time bescherming, scans, en quarantaine-functies.

• Minimale impact op de prestaties van het systeem: Ontworpen om efficiënt te draaien met een laag middelenverbruik.

• Beperkt geavanceerde functies: Mist een aantal van de geavanceerde functies van betaalde antivirus-suites.

• Niet volstaan kan worden voor zware gebruikers of mensen met een hoog-risico-online-activiteiten: Sommige gebruikers vinden het een onvoldoende voor meer geavanceerde bedreigingen of voor mensen die vaak downloaden van bestanden van bronnen die u niet vertrouwt.

Avira Security:

• Gratis en betaalde opties:
    Biedt een gratis versie met core bescherming biedt en betaalde plannen met toegevoegde functionaliteiten.
  • Meer uitgebreide bescherming:
    Bevat functies zoals software updater, web protection, en mogelijk ongewenste toepassing (PUA) detectie.

• Een mogelijk nog grotere bron gebruik:
    Mogelijk impact op de prestaties van het systeem meer is dan Windows Defender vanwege de meer uitgebreide feature set.

• Aanpasbare instellingen:
    Zorgt voor meer controle over de beveiliging instellingen.

• Mogelijk meer technische expertise te configureren:
    Sommige gebruikers vinden de interface en instellingen minder intuïtief dan Windows Defender.

Welke is beter?

• Voor gewone gebruikers:
    Windows Defender kan voldoende zijn, vooral als je de praktijk van safe browsing gewoonten en voorkomen dat het downloaden van bestanden van onbetrouwbare bronnen.
  • Voor de meer veeleisende gebruikers of mensen met een hoger risico online activiteiten:
    Avira gratis of betaalde opties bieden een meer robuuste laag van bescherming met functies als web protection -, software-updater, en PUA detectie.

• Denk aan uw behoeften:
    Evalueer uw online gewoonten, technische expertise, en budget bij het kiezen tussen de twee.

• Overweeg je apparaten:
    Uitzoeken welke compatibel is met uw apparatuur, met name als er meerdere apparaten zijn volgens Techjockey.com . Techjockey.com zegt ook dat Avira is geschikt voor web-gebaseerde implementatie, terwijl Microsoft Defender kan worden gebruikt voor zowel web-based en lokale implementatie.

• Klantenservice:
    Sommige gebruikers er rekening mee dat Microsoft Defender steun is meer responsief en behulpzaam.

Ja, dat is een goede uitleg/vergelijking.
En dat zou dan net zo goed werken??
Er is niemand die daar garantie op kan geven. Uiteindelijk moet je zelf een keuze maken op basis van de voorhanden informatie en persoonlijke behoeften. Een gratis/betaald pakket kan meer functionaliteiten hebben.

Maar ik begrijp niet goed dat als je tevreden bent en het werkt allemaal goed, waarom zou je dan apps er af gooien. Als het pakket verlopen is dan kun je een andere keuze maken.

MBAM al jaren niet meer nodig gehad. Kun je gerust verwijderen.

Gratis Defender van Microsoft werkt inmiddels goed genoeg voor de gemiddelde gebruiker.

Terug
Bovenaan Onderaan